Blogum Google'da görünmüyor!

Blogum Google'da görünmüyor!
Adım adım Blogger'da sıra geldi blogumun arama motorlarında yer almasına. Blogumuzun ya da internet sitemizin arama motorlarında görünmesi sağlamak için, arama motorlarının Webmaster sistemlerini kullanmamız gerekir. Aynı zamanda arama motorları için gerekli kayıtlarda yapılmalı. Peki nasıl?

Daha önceki yayınlarımda mutlaka bahsetmişimdir, blogunuzun arama motorlarında yer alması için bir şey yapmamıza gerek yok aslında. Bir süre sonra mutlaka blogumuz arama motorlarının dikkatini çekecektir. Tabi bu süre uzun sürebilir. Ben daha fazla bekleyemedim açıkçası. Bu yüzden bu yazımda ilk olarak Google Webmaster kaydının nasıl yapıldığını ve arama motorlarında nasıl yer alacağımızı anlatacağım.

İlk olarak Google'da, "Blog Tecrübem" diye arama yaptıralım. Ayrıca blogumun da 4. günü bugün:
Blogum arama motorunda görünmüyor
Gördüğünüz gibi blogum Google'da görünmüyor. Aslında çok normal, çünkü 4 günlük blogun arama motorlarında çıkması zordur.

Bu işlemin ardından hemen Google Webmaster(Google Search Console) sitesine gidiyoruz. Email adresimiz ve şifremizle giriş yaptıktan sonra. özellik ekle bölümünde blogumuzun url sini ekliyoruz.
Blogum arama motorunda görünmüyor
Özellik ekle butonuna tıkladıktan sonra karşımıza yeni sayfa açılacak, o sayfa;
Blogum arama motorunda görünmüyor
Açılacak sayfa yukarıda yer alan resimdeki gibi. Burada "HTML etiketine" tıklıyoruz ve açılan kodu kopyalayıp Blogger hesabınızdan Şablon düzenle kısmından kodların olduğu sayfaya gidiyoruz. Ctrl F ile <head> kodunun hemen altına kopyaladığımız kodu yapıştırıyoruz. Daha sonra kaydedip tekrar Google Webmaster sayfasına gidiyoruz ve "DOĞRULA" butonuna tıklıyoruz. Ardından doğrulama gerçekleşecek ve blogunuz için Webmaster üyeliğiniz doğrulanmış olacaktır.

Bu işlemlerin ardından blogumuz hala Google'da çıkmayacaktır. Çünkü henüz hala Google dizine blogumuzu eklemedik.

Şimdi Google Webmaster sayfasına gidiyoruz ve sol tarafta yer alan "tarama" - "google gibi getir" e tıklıyoruz.
Blogum arama motorunda görünmüyor
Açılan bu bölümde boş olan alana hiç bir şey eklemeden GETİR e tıklıyoruz, bu işlem blogumuzun ana sayfasının indekslenmesini sağlayacaktır ve muhtemelen Google'da blogumuz, yer almaya başlayacaktır. Eğer her hangi bir yazınızın indekslenmesini isterseniz, yayınınızın url kısmında sadece 2016/11/...... başlayan linki boş yere yapıştırıp, getir e tıklıyoruz. Örnek olarak:
http://blogtecrubem.blogspot.com.tr/2016/11/kisisel-blog-siteleri-gun-gectikce-artmakta.html

Blogum arama motorunda görünmüyor
Ok işaretiyle gösterdiğim butona tıklayarak dizine eklemesi için istekte bulunuyoruz. Ardından açılacak küçük pencerede hangi kısmın taranmasını istiyorsak onu seçip ekle butonuna tıklıyoruz. Bu işlemlerin ardından blogumuz dizine kısa süre sonra eklenecektir. Blogunuzun başlığı seo kurallarına uyuyorsa yani özgün bir başlığa sahipseniz, kısa sürede en başta yer alacaktır. Ama Haberler, oyun oyna, film izle tarzında genel başlıklara sahipseniz blogunuz bırakın ilk sırayı ilk 5 sayfada bile çıkmaz. Bunun için ilk olarak başlığınızı değilde, blogunuzun linkini Google'da aratın. Aynı benim yaptığım gibi:
Blogum arama motorunda görünmüyor
Gördüğünüz gibi linki arattığımda ilk sırada çıkıyor. Bu blogumun indekslenmeye başladığının göstergesidir. Blogumun başlığı pek kullanılan bir başlık olmadığı için bir iki güne sadece Blog Tecrübem yazarak ilk sırada çıkabileceğimi düşünüyorum. Daha sonra tekrar bilgilendireceğim sizi.

Sonuç olarak; Arama motoru olarak sadece Google kullanılmıyor tabi. Ama Yandex, Bing gibi diğer arama motorları da Google'a benzer sistemler kullanıyor. İsterseniz kolay bir şekilde blogunuzu diğer arama motorlarına ekleyebilirsiniz.

Bu konu ile ilgili tecrübelerinizi, önerilerinizi ve ya sorularınızı yorum yaparak bana bildirebilirsiniz.

Güncelleme - Yayından bir gün sonra

Sevgili dostlar bu yayını yayınladıktan bir gün sonra Blog Tecrübem'i Google'da aradığımda ilk sırada gördüm. Hemde ilk üç sırada gördüm. İlk sırada ana sayfa ve diğer ikisi de sayfalarımdan birileriydi. Tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim, yayınladığım içeriklerin tamamen özgün olması çok işime yarayacak ileri ki zamanlarda. Bunu hep beraber göreceğiz.

29 yorum:

  1. çok güzel bir bilgi işime çok yaradı teşekkur ederim

    YanıtlaSil
  2. Hocam dediklerinizi yaptım. Ne kadar sürer aramalarda görünmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google için bir iki gün sürer, Yandex için süre veremem. Bu arada yandex için
      -> http://blogtecrubem.blogspot.com.tr/2016/11/yandex-webmastera-blogumu-ekledim.html

      Sil
  3. Eve gider gitmez bloğunuza tekrar uğrayacağım :) çok güzel ve faydalı olmuş teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir bilgi olmuş. Hemen yaptım. Şuan ipekten renkler yazınca hiç görünmüyorum. Bakalım bir iki gün sonra ne olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog başlığınız "Tavşan ve Sincap" olduğu için Tavşan ve Sincap olarak arama yapılması gerekir. Bu şekilde Google'da arama yapıldığında blogunuz 6. sırada çıkıyor.

      Sil
    2. Bende fark ettim sonradan. O nedenle başlığımı da blog ismimle aynı yaptım. Şimdi tekrardan aynı işlemleri yapmalı mıyım?

      Sil
    3. Google gibi getir bölümünde kutucuğu boş bırakarak getir tuşuna tıklayın ve dizine ekleyin. Bu işlemin ardından en fazla bir iki güne Google da yer alacaktır blogunuz.

      Sil
    4. Çok teşekkür ederim ilginiz için.
      Ayrıca blogunuzdaki bilgilerden çok faydalandım. Onlar için de tekrardan teşekkür ederim.

      Sil
  5. Herşey güzelde ben mobilden giriyorum da o kodları ctrl F yapamıyorum 😃 bu arada tesekkürler yardmcı olmaya calistiginiz icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum Blogger Semtindeki yorumlarınızı, telefondan düzenlemek oldukça zor olur, TEO ile sorunu halledersiniz diye düşünüyorum...

      Sil
    2. Halletrim teo.Tesekkr ederim tekrardan sizede.

      Sil
  6. Yazının ilk başındaki adrese tıklayınca kendiliğinden bloğum çıktı :) başka herhangi bir şey yapmama gerek kalmadı..
    Çok güzel paylaşımlar bunlar..
    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için..

      Sil
  7. bende kod vermedi. daha önce aynı siteyi kurmuştum ve kapandı birkaç yıl sonra tekrar bloggerda kurdum siteyi o yüzden kod vermemiş olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Özellik ekle" seçeneği ile tekrar deneyin..

      Sil
  8. Hocam makale için teşekkürler. Blog camiasında önceki zamanlarda çok bulunmuştum, şimdi ise yeniden buralara dönme kararı oldum. Kişisel bir blog açtım, öyle olanı biteni yazıyorum. Bununla alakalı başarılı olma şansım yüzde kaç? Bir de başka püf noktaları var mı yardımcı olabilirseniz sevinirim. İlginize teşekkür ederim.

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Blog dünyasında başarılı olabilirsiniz tabi. Bu sizin düzenli bir şekilde, bilgili ve tecrübeli olduğunuz konularla ilgili içerik paylaşmanıza bağlıdır. Tabi çok okumakta gerekir.
      http://blogtecrubem.blogspot.com/2017/02/blogumun-hitini-nasil-arttiririm.html

      Sil
  9. Merak ettiğim bi konu var günde 1 paylaşım yapabiliyorum dalgamı geçiliyor anlamadım nasıl çözebilirim bu sorunu

    YanıtlaSil
  10. Abicim yeni blog olusturdum 4 gunde 2 bin tıklandı, benim aklıma takılan, herhangi ücret ödüyormuyuz bu dediklerine, google gorünmesine filan ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ücretsiz bu ürünler...

      Sil
    2. Yok ürünleri demiyorum hani googlede aramalarda cıkıcak ya herhangi ucret ödüyormuyuz ?

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.