Yanlışlıkla D diskine Windows 7 kurdum!

30 Kasım, 2016
Windows 7 mavi ekran sorunu
Windows 7 mavi ekran sorunu
Bilgisayarıma format atarken yanlışlıkla D'yi seçmişim ve şu an hem C'de hem de D diskinde Windows 7 kurulu. Peki nasıl bir çözüm buldum? D diskini nasıl biçimlendirdim? Her ne kadar beni uğraştırsa da sorunu çözdüm.

Galiba bu yazımla birlikte ilk defa Windows işletim sistemi ile ilgili sorunlara ve çözümlere giriş yapıyorum. Hadi başlayalım o zaman:

Elektronik aletlerle uğraşmayı nedendir bilmem ama çok severim. Ara sıra bu ilgim başıma bela olmuyor değil. Dolabımda sakladığım ve daha önceden bozulan laptop soğutucusunu tamir edip tekrar kullanmak istedim. Ne hikmetse ufak bir mekanizmaya ve bir pervaneye sahip olan soğutucular ateş pahası çünkü. O yüzden gerek duymadım ve eskisini onarmaya çalıştım. Onardığım soğutucuyu bilgisayarıma taktığımda bilgisayarın ekranında kodların yazılı olduğu mavi bir ekran ile karşılaştım. Düzelir diye bir kaç defa bilgisayarı açıp kapattığımda tekrar mavi ekran sorunu ile karşılaştım ve her seferinde bilgisayarı açtığımda otomatik olarak kendi kendine kapandı bilgisayar. Neyse ki tüm özel dosyalarım D diskindeydi.

İnternetten yaptığım araştırmalar doğrultusunda anladım ki elektrik sisteminde bir sorun vardı. Çözüm olarak ise ram'lerin çıkarılıp tekrar takılması öneriliyordu. Bende laptopu söktüm ve ram'leri çıkartıp tekrar taktım. Daha sonra bilgisayarı açtım ve herhangi bir sorun görünmüyordu. Aradan beş dakika geçti ve tekrar mavi ekran sorunu ile karşılaştım. Ama bu sefer bilgisayar direk kapanıyordu.

Çözüm olarak format atmayı düşündüm ve format DVD'sini taktım. Format atarken disk bölümleri önüme çıktı. Ama hiçbirinde D diski veya C diski diye yazmıyordu. Birincil disk ve sistem diski diye yazıyordu. Bende bir an boş bulunarak birincil diski seçtim. Meğerse birincil disk dediği D diskiymiş. Tabi format attıktan sonra bunu öğrendim. D diskinde yer alan özel klasörlerim C'ye de kopyalanmış ve her iki diskte de Windows 7 kurulu haldeydi. Ama mavi ekran sorunu da devam ediyordu. Çünkü bir ram'i düzgün yerleştirmemiştim ve yerinden çıkmıştı ram. Hemen ram'i sabitledim ve mavi ekran sorunundan kurtuldum. Her ne kadar D diskini biçimlendirmeye çalışsam da yapamadım. Bu yüzden özel klasörlerimi harici diske yükledikten sonra tekrar format attım. C ve D diskini biçimlendirdim ve ardından C ye yeniden Windows 7 kurdum. Sorun da böylelikle halloldu.

Sonuç olarak anladım ki:
  • Format atarken D diskini seçersek, özel dosyalarımız silinmediği gibi C ye de kopyalanıyor.
  • D diskinde eğer sistem dosyaları yüklüyse, biçimlendirilemiyor. Tek çözüm format atarken biçimlendirmek.
  • Mavi ekran ve otomatik kapanma sorunu ise ram'leri çıkartıp tekrar takmakla halloluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.