Arama motorlarında blog başlığını yayın başlığından sonra gösterme

Arama motorlarında blog başlığını yayın başlığından sonra gösterme
Blogger başlık meta tag bölümü nasıl düzenlenir? Arama motorlarında blog başlıklarını, yazı başlıklarından sonra nasıl gösterebiliriz? Arama motorlarında sadece yayın başlıklarını nasıl gösteririz? Blogger seo çalışmaları...

Blogger (blogspot) ile blog sayfalarını yeni kuran arkadaşlar mutlaka bu durum ile karşılaşmışlardır. Özellikle de benim gibi Blogger'ın hazır temalarından birini kullananlar. Bu blog temalarında paylaştığımız yayınlar, arama motorlarında blog başlığından sonra görünür. Ama aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi bu görünüm, blogumuza zarar verebilir.
Arama motorlarında blog başlığını yayın başlığından sonra gösterme
Arama motorlarında arama yapan kullanıcılar, listelenen sonuçlardan yukarıdaki gibi bir sonuç ile karşılaşmaktan ziyade aşağıya eklediğim resimde gördüğünüz gibi bir sonuçla karşılaşırlarsa tıklama olasılıkları daha da artar. Zaten blog başlığının, yayın başlığının önünde olması arama motorlarının yayınları değilde blog başlığına öncelik vermesi anlamına gelir. Bu da yayınları ikinci plana atar. Ama bloglarımızdaki temel amaç yayınlarımızı ön plana çıkararak tanınmak değil midir aslında?
Arama motorlarında blog başlığını yayın başlığından sonra gösterme
Şimdi blogumuzun seo konusunda artı puan kazanmasını sağlayacak bu meta tagları blogumuza nasıl ekleriz ondan bahsedelim. 

Öncelikle Blogger kullanıcı panelinde sol tarafta yer alan "Şablon" sekmesine tıklayın. Açılan sayfada "HTML düzenle" ye tıklayarak kodların yer aldığı sayfaya ulaşın. Kodlar arasında Ctrl F yardımıyla aşağıda yer alan kodu bulun.
<title><data:blog.pageTitle/></title>
Şimdi bulduğunuz bu kodun yerine aşağıdaki iki seçenekten birini ekleyebilirsiniz. Bu seçeneklerde biri yayın sayfalarınızda bile blogunuzun başlığını göstermeyecektir. Diğer kod ise yayın başlıklarından sonra blog başlığını gösterecektir ve genelde tercih edilen title (başlık) kodu da budur.

1. Sadece yayın başlıklarının görünmesini sağlayan kod:
<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/></title>
</b:if>
2. Yayın başlıklarından sonra blog başlığının görünmesini sağlayan kod. (Genelde çoğu internet sitelerinde ve bloglarda kullanılan kod. Ayrıca benim de tercihim.):
<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
</b:if>
Blogunuzda Ctrl F yardımıyla bulmanızı istediğim kodu silerek bu iki koddan birini yerine ekleyin ve ardından şablonunuzu kaydedin. Tüm yapmanız gerekenler bunlardı. Ayrıca 2. seçenekte kodlar arasında kırmızı renkle gösterdiğim işaret, yayın başlıklarınızla blog başlığınızın arasında yer alacak işarettir (İkinci resimde olan Çöp site nedir? ile Blog Tecrübem arasındaki işaret). Bu işaret yerine /, -, ::, :, gibi işaretler de kullanabilirsiniz.

Tüm yapmanız gerekenler bunlardı dostlarım. Özellikle yeni blog açanların ya da yeni internet sitesi kuranların seo açısından ilk olarak kesinlikle bu düzeltmeyi yapması gerekir.

Bu arada, bu konunun ardından "Sitenizin veya blogunuzun başlığı nasıl olmalı?" başlıklı yazımı da okumanızı tavsiye ederim.

✋Bu içerik BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

11 yorum:

  1. Bu bilgilere rastladıkça çok memnun kalıyorum. Belki harfi harfine uygulayabilecek kadar zaten fazlasıyla içinde olduğum bundan da hiç şikayetimin olmadığı konulardan elimi çekip başka sulara dalmayacağım; ama biliyorum ki bir referans adres var ve en nihayetinde bir ileti ile yardım isteyebileceğim :))) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için:) Tabi ne zaman yardıma ihtiyacınız olursa ben buradayım...

      Sil
  2. Valla öyle kolay ve anlaşılır yazıyorsunuz ki ben de hemen uyguluyorum dediklerinizi :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi ya. Hocam valla tam da bunu arıyordum sağolun ya.

    YanıtlaSil
  4. Hocam bu basit şablonda mobil sayfada sayfa başlıklarını göstermenin çaresi var mı? Aradım ama bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu tam olarak anlayamadım, zaten sizin blogunuzda sayfa başlıkları görünüyor??

      Sil
  5. Bende yeni girdim blog dünyasına yazılarınız gerçekten öğretici :) hemen uyguluyorum :) bu arada bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hoş geldiniz...

      Sil
  6. Hemen uyguladım bunu da :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.

 
Bumerang - Yazarkafe

Copyright © 2017 Kişisel Blog | Blog Tecrübem. Tüm hakları saklıdır.
I Blogger!