Blogger'da url kısmını düzenleme

Blogger'da url kısmını düzenleme
Blogger (blogspot) bloglarda normal sayfa ve yayın sayfalarının url kısmı nasıl düzenlenir? Blogger'da link kısımlarını nasıl düzenleyebiliriz? Herhangi bir kod uygulaması olmadan ve seo açısından da bloglarımıza artı puan kazandıracak url kısmını düzenleme...

Sevgili dostlar Blogger Yardım sayfasında bahsettiğim gibi yazılarımı bazen Blogger'a yeni başlayan arkadaşları düşünerek bazende Blogger konusunda ileri seviyede bilgi sahibi olan arkadaşları düşünerek paylaşıyorum. Bu yüzden ara sıra, bildiğiniz Blogger konularına denk gelebilirsiniz blogumda.

Şimdi url düzenleme konusundan bahsedelim. Blogger'da bu özelliği görmemiş olabilirsiniz. Özellikle bu konu hakkında yazı yazmamın sebebi ise blogumu takip eden bazı dostlarımın bloglarında bu eksikliği görmemdir.

Örneğin şu an bu yazıyı okurken yukarıdaki adres çubuğunda nasıl bir url (link kısmı) görüyorsunuz? Ben url kısmında düzenleme yaptığım için url kısmı aşağıdaki gibi görünüyor öyle değil mi?

↪ http://blogtecrubem.blogspot.com.tr/2016/12/bloggerda-url-kismini-duzenleme.html

Eğer ben bu kısma müdahale etmeseydim ve direk yazımı yayınlasaydım, bu url aşağıdaki gibi gözükecekti.

↪ http://blogtecrubem.blogspot.com.tr/2016/12/bloggerda-url-ksmn-duzenleme.html

Diğer yazılarımın olduğu sayfaları da kontrol edebilirsiniz. Hepsinde yazı başlıkları url ile uyumludur ve eksik kelime yoktur.

Peki biz nasıl url kısmını düzenleriz?
Blogger'da url kısmını düzenleme
Bu düzenlemeyi yapmak oldukça basittir. Yazılarınızı yazdığınız sayfada hemen sağ tarafta "Kalıcı bağlantı" kısmı bulunur. Kalıcı denilmesinin sebebi ise daha sonra düzenlenemiyor olmasıdır. Kalıcı bağlantı kısmına tıkladığınızda "Otomatik Kalıcı Bağlantı" ve "Özel Kalıcı Bağlantı" diye iki seçenek çıkar karşınıza. Bu seçeneklerden Özel Kalıcı Bağlantı'yı seçerek url kısmını dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
Blogger'da url kısmını düzenleme
Resimde gösterildiği gibi yazılarınız için artık url kısımlarını düzenleyebilirsiniz. Yalnız tahmin edebileceğiniz gibi bu kısımda kesinlikle Türkçe karakter kullanamazsınız ayrıca kelimeleri tire işareti (-) ile ayırmak zorundasınız. Bu arada unutmayın, daha sonra yani yazılarınızı yayınladıktan sonra bu url kısmında değişiklik yapamazsınız.

Seo konusunda şüphesiz katkı sağlayacaktır blogunuza, bundan emin olabilirsiniz. Ayrıca güzel bir görüntüye sahip olacaktır blogunuz.

Bu yazımda bu kadardı. Umarım faydalı olmuştur. Son olarak Blogger Yardım sayfasını açtım. Bu sayfada Blogger ile ilgili aklınıza takılan tüm soruları sorabilirsiniz.


✋Bu içerik BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

10 yorum:

  1. Hocam yine güzel bir bilgi ve yine siz. Ama, bütün paylaşımları düzenlemek biraz zor olacak. Hocam bunlar neden otomatik olmuyor da biz yapmak zorunda kalıyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... Paylaşılan yazıların url kısmını düzeltemeyiz maalesef :(

      Otomatik olarak url kısmı düzenleniyor aslında ama sadece ingilizce karakterler için. Bu yüzden biz düzenlemek zorundayız.

      Sil
  2. Çok güzel bilgiler. Ve bir başvuru adresi artık burası :)

    YanıtlaSil
  3. Ha evet ilk okuduğumda anlamamıştım ama deneyince ne demek istediğinizi anladım. Kısmet bir dahaki yazılara. İşallah google aramalarını felan çok etkilemez.

    YanıtlaSil
  4. Bende bu konuyu videolu olarak anlatmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni gördüm ve hemen yazımın arasında ekledim abi. Gayet güzel bir video olmuş, ağzına sağlık...

      Sil
  5. URL Konusunu ilk defa duydum. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Bundan sonra bende yaparım.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.

 
Copyright 2016-2017 © Blog Tecrübem | Kişisel Blog. Tüm hakları saklıdır.