Blog siteleri için 5 basit SEO taktiği

Blog siteleri için 5 basit SEO taktiği
Bir internet sitesine ya da blog sitesine sahip herkesin aklında sürekli soru işaretiyle baktığı bir konu var, SEO. Ve bu soru işareti zaman zaman bizleri kara kara düşündürür. İster normal bir internet sitesine, ister Blogger'a, isterseniz bir Wordpress sitesine sahip olun fark etmez. SEO dediğimiz bu önemli konuyu hepsine uygulamamız gerekir.

Bugün yazılan blog yazıları
Her ne kadar gerekli verileri elde edebilecek bir kaynak bulamasam bile, biliyoruz ki her gün binlerce blog siteleri, binlerce blog yazıları (blogger post) paylaşıyor. Kendi blog sitelerimizi açan bizler de açtığımız ve yönettiğimiz bu blog siteleri ile bazen ekstra bir gelir elde etme çabasında bazen de işlerimiz için müşterilerimize daha yakın olma çabası içerisindeyiz. Tabi amaçlar değişebilir.

Domainler tükeniyor mu?

Her geçen gün domain (alan adları) tükeniyor. Hatta .wordpress.com ya da .blogspot.com'da bile istediğimiz uygun subdomain (alt alan adı) bulamaz olduk. Özellikle geçenlerde sadece bir domain için benden 150 bin TL isteyen firmadan sonra keşke zamanında güzel alan adlarını alsaydım dediğim bile oldu. Ama bunu gerçekleştirmek sadece bir hayal...

Peki blogumu arama motorlarında üst sıralara nasıl taşıyabilirim? Blogumun hitini nasıl arttırabilirim? Blog yayınlarım arama motorlarında çıkmıyor... İşte SEO dediğimiz olayda, bu tür sorular akıllarda canlanınca devreye giriyor.

Peki bu SEO diye adlandırılan bu havalı kelimenin anlamı ne?

Daha önce SEO ile ilgili yazılmış her makalede olduğu gibi search engine... diye açıklamaya gerek yok, zaten biliyorsunuzdur. Kısaca tekrar hatırlatmak için şöyle bir tanım yapabiliriz. SEO, internet sitelerimizin, bloglarımızın arama motorlarında üst sıralara çıkması için yaptığımız tüm çalışmalara verilen afili bir kelimedir. Evet tüm çalışmalara. Yazı karakterinden renklere, anahtar kelimelerden link inşalarına, blog isminden sosyal medya hesaplarına her şey SEO için avantaj da sağlayabilir, dezavantajda.

Bloglara uygulanması gereken 5 SEO taktiği

1. Başlık
Blogunuzun başlığını iyi seçmeniz gerekir. Kısa, akılda kalan, benzersiz bir başlık tercih etmelisiniz. Başlığınızın domain(alan adı) yada subdomain(alt alan adı) ile uyumlu olmasını sağlayın. Kelime aralarında -, | gibi işaretler kullanmaktan kaçının. Ayrıca yazım kurallarına da uyması gerekir başlığınızın...

2. Blog açıklaması ve anahtar kelimeler
Blogunuza açıklama (descripton) ve anahtar kelime (tag) kodları ekleyin. Açıklama bölümüne blogunuzun tam anlamıyla ne tür içeriklerin paylaşıldığını belirtin. Anahtar kelimeleri ise blogunuzda en çok yer alan anahtar kelimelerden oluşturun.

3. Tema
Blogunuzun temasını iyi belirlemeniz gerekir. Yazıların okunur olması, görsellerin kaliteli ve ilgi çekici olması ziyaretçilerinizin hoşuna gidecektir. Blog içerisinde düzensizliğe izin vermeyin. Bazı bloglarda mutlaka denk gelmişsinizdir. Temadaki düzensizlik sizi o blogdan bir önce kurtulma çabası içine sokar. Ayrıca temanız da ziyaretçilerinizin rahatça dolaşabilmesi için sayfalarda konum belirten kısım (breadcrumbs navigation) olması gerekir. (Blogger bloglar için bu koda yakın zamanda yeni yazılarımda yer vereceğim.)

4. Yazım tarzı
Blog yayınlarınızda sorular sorun. Gittikçe güncellenen ve yenilenen arama motorları artık kullanıcıların sorularına cevap verir oldu. Örnek olarak Google'a "blog nedir" diye arama yaptığımızda sevgili Gökhan Tekin ağabeyimizin blogunu görürüz. Arama motorlarına daha çabuk adapte olan kullanıcılar artık istediklerine soru sorarak cevap bulmak ister. Bu yüzden yazılarınızın içinde ara ara soru cevap şeklinde paragraflar oluşturabilirsiniz

Yazı içerisinde kalın veya italik harflerle yazılmış kelimeler kullanın. Yazılarınızın içinde ön plana çıkarmak istediğiniz ve bir nevi anahtar kelime görevi görmesini istediğiniz kelimeleri, cümleleri; renkli, kalın, italik yaparak belirginleştirin.

5. İçerik resimlerine dikkat edin!
Google görsel arama motoru servisinden anlayabileceğimiz gibi artık arama motorları görsel araması bile gerçekleştirebiliyor. Bu yüzden bloglarınızda kesinlikle diğer internet sitelerinde yer alan görselleri kullanmayın. Çünkü arama motorları hiç bir zaman kopya görsel ve yazılara sıcak bakmaz.

Blogunuza eklediğiniz görsellere başlık metni ekleyin. Sayfalara olduğu gibi blogunuza eklediğiniz resimlere de resimleri tanımlayacak açıklamalar ekleyin.

Sonlara doğru...

Temel olarak bloglarımıza uygulayabileceğimiz basit SEO taktiklerinden bahsettim. SEO konusunda daha önemli paylaşımlar mutlaka blogumda yer alacak. Takipte kalmanızı tavsiye ederim. Bu arada SEO açısından önemli olan bazı yazılarımı da aşağıda sıraladım. Bu yazılarımı da okumanızı tavsiye ederim.

✋Bu içerik BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

9 yorum:

  1. Elinize sağlık bundan sonra yazılarımda sorular soracağım. :)

    YanıtlaSil
  2. Söylenebilecek her şeyi söylemişsin kardeşim.
    Gerçekten güzel bir yazı olmuş fakat şunu belirtmek isterim; Evet seo önemlidir fakat içerik seo dan çok daha önemlidir. Yani yazı ne kadar özgün ve ilgi çekici olursa o kadar iyi sonuç alınabilir. Yeni başlayan arkadaşlar için güzel ve faydalı bir yazı olmuş, yazı da bana da yer verdiğin için ayrıca teşekkür ederim. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgün olması tabi ki çok önemlidir ama bir süre sonra gerekli seo taktikleri uygulanmazsa, yine arama motorlarında üst sıralarda yer almayacaktır.
      Örnek aldığım bir bloggersınız hocam. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

      Sil
    2. Rica ederim.
      Benim anlatmak istediğim şey şu; seo tabi ki yapılmalıdır fakat çok fazla seo yaptırmak ta iyi değildir diye biliyorum bir anda yukselmektense yavaş yavaş yükselmek daha iyi olacaktır demek istedim. :)

      Sil
  3. Uğraşınıza, emeğinize sağlık. Yine çok faydalandım.

    YanıtlaSil
  4. net bilgiler ve yardım konularına değinmişsin merake ttiğim şeyler var. Mobi uzantısı önceliği nedir mesela xyz ile kıyaslanırsa öncelik nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aralarında pek bir fark olduğunu sanmıyorum. Ama .xyz pek de hoş karşılanmıyor.

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.