Blogger'da 'sayfa bulunamadı' sayfasını ana sayfaya yönlendirme

26 Ocak, 2017

Blogger'da "sayfa bulunamadı" sayfası
Blogger'da "sayfa bulunamadı" sayfası
Blogger (blogspot) da 404 (sayfa bulunamadı) sayfası otomatik olarak nasıl ana sayfaya yönlendirilir? Blogger sayfalarında "Maalesef, aradığınız sayfa bu blogda yok." sayfasını otomatik olarak ana sayfaya yönlendirme...

Blogger sayfalarında daha doğrusu tüm internet sitelerinde paylaşılan her içerik, her sayfa için bir link yani adres (url) oluşturulur. Bu adresler arama motorları tarafından indexlenir ve ziyaretçilerin içeriklere ulaşması sağlanır. Ama arama motorları tarafından indexlenen sayfalar daha sonra silindiğinde ise ziyaretçilerin karşısına "404 Page not found" sayfa hatası gösterilir. Ziyaretçiler bu hata ile karşılaştıklarında muhtemelen siteyi ya da blogu terk etmek isteyeceklerdir. Ama bu sayfayı ana sayfaya ya da başka sayfaya yönlendirerek ziyaretçinin blogdan ayrılmasını engelleyebiliriz.

Peki Blogger'da 404 (sayfa bulunamadı) sayfasını ana sayfaya nasıl yönlendiririz?

Blogger'ın kullanıcılarına sağladığı güzel imkanlardan biride kullanıcı panelinde "sayfa bulunamadı" sayfasını düzenleme alanına erişim sağlanması. Bu erişim sağlanan alana HTML kodları ekleyerek sayfa bulunamadı yani 404 sayfasını başka sayfalara otomatik yönlendirebiliyor ya da tasarımına müdahale edebiliyoruz.
Sayfa bulunamadı sayfası için özel içerik
Sayfa bulunamadı sayfası için özel içerik
Blogger kullanıcı panelinde sol tarafta yer alan seçeneklerden "Ayarlar" ardından "Arama tercihleri" bölümleri seçilir ve "Hatalar ve Yönlendirmeler" kısmına ulaşılır. Bu kısımda "Sayfa bulunamadı sayfası için özel içerik" bölümü işlemin yapılacağı bölümdür. Bu alana aşağıda yer alan kodları ekleyin ve ardından değişiklikleri kaydederek blogunuzu kontrol edin.
Üzgünüz, aradığınız sayfa bulunamadı! Ana sayfaya yönlendiriliyorsunuz...
<script type = "text/javascript">
PNF_redirect = setTimeout(function() {
location.pathname= "/"
}, 5000);
</script>
Yukarıda yer alan kodda mavi renkle belirttiğim notu dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Ayrıca pathname kodunun yanındaki "/" işaret ana sayfa linki için. Eğer farklı sayfalara yönlendirmek isterseniz / yerine, yönlendirmek istediğiniz sayfanın linkini yazabilirsiniz.

Blogger'da url kısmını düzenleme
Blogger sayfa kurma ve sayfa url düzenleme

Bu konuda bu kadardı. Umarım işinize yaramıştır. Konuyla ilgili sorularınız olursa yorum yaparak bildirebilirsiniz.

✋Bu içerik Kişisel Blog - BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

6 yorum:

  1. Benzer bir şey yapmıştım ama otomatik yönlendirmiyordu. Bu şekilde değiştirmek daha iyi olacak.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. peki bişi sorucam sabit yazı linki atamıyor muyuz yönlendirme yapmak istemiyorum da https://herteldensedef.blogspot.com.tr/p/anasayfa.html sevgiler tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluşturduğunuz bir sayfaya mı yönlendirmek istiyorsunuz?

      Sil
  3. Bir önceki yorum gitti mi emin değilim yeniden yazayım.

    Adsense, 404 hatası verip içerik gösterilmeyen sayfalarda reklam gösterilmesi durumunda banlıyormuş.
    Hesap kapatması vs. yapabiliyormuş.
    Bunun önüne geçmek için çok yararlı bir çalışma olmuş.
    Bir çok yerde aramama rağmen bulamadım.

    Birde bu koda resim eklemek istiyorum.
    Resim gösterilsin yine de anasayfaya otomatik yönlendirme yapsın.
    "free 404 page not found images" araması ile güzel resimler bulunabilirmiş.
    Bu şekilde sadece bir yazı çıkıyor ve siteyi takip eden yönlendirildiğini tam anlayamıyor.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili gönderdiğiniz e-postayı yanıtladım Mehmet Bey. 404 sayfa düzenlemesi için detaylı bir içerik hazırlamam gerekiyor. (Notumu aldım.) Ama dilerseniz yabancı kaynaklardan da sorunun çözümüne ulaşabilirsiniz.

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.

Telif Hakkı © 2016 - Blog Tecrübem | Kişisel Blog | Tüm hakları saklıdır.
I Blogger!