Google Analytics hesabı açma ve Blogger'a ekleme

17 Ocak, 2017
Google Analytics hesabı açma ve Blogger'a ekleme
Google Analytics
Google Analytics nedir, ne işe yarar? Google Analytics hesabı nasıl açılır? Blogger (blogspot) blog sayfalarına Google Analytics nasıl eklenir? Google Analytics izleme kodu nasıl eklenir? Google Analytics mülk doğrulama nasıl yapılır?

Blogger'da istatistikler kısmında az çok blogunuzu ziyaret edenlerle ilgili bilgiler yer alır. Ama bu bilgiler yeteri kadar sağlıklı olmayabilir. Örneğin şu an sitede kaç kişi var? Siteye gelen ziyaretçiler hangi şehirden? Gelen ziyaretçiler ne kadar süre sitemizde kalıyor? Bu soruların cevaplarını maalesef Blogger'ın istatistikler kısmında bulamayız. Tabi bu konularla ilgili bulabileceğiniz eklentiler var. Örneğin sitede kaç kişi olduğunu gösteren "whos amung us" eklentisi ya da siteyi, blogu ziyaret edenlerin hangi şehirden olduğunu gösteren "live traffic" eklentisi gibi. Ama bu eklentileri blogunuza eklemenize gerek yok. Bu eklentilerle hem dışarıya link vermiş olursunuz ve gereksiz kalabalık yapmış olursunuz. Ayrıca bu eklentiler blogunuzu da yavaşlatabilirler.

Bu tür eklentilerle uğraşmak istemiyor ve daha sağlıklı analizler almak istiyorsanız eğer Google Analytics'i kullanabilirsiniz. Google Analytics sayesinde sitenize kimler gelmiş, ne kadar vakit harcamışlar, kaç kişi şu an sitenizde, hangi şehirlerden blogunuzu ziyaret ediyorlar gibi soruların cevaplarına rahat bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Peki blogumuzu nasıl Google Analytics'e ekleyeceğiz? Adım adım ilerleyelim...

1. Öncelikle şu ⇢ Google Analytics adresine ulaşın. Bu adreste sağ üst köşede "Bir hesap oluşturun" a tıklayın.

2. Ardından açılan sayfada Gmail hesabınızla giriş yapın.

3. Giriş yaptıktan sonra aşağıdaki resimde gösterilen bir sayfa ile karşılaşacaksınız. Bu sayfada sağ taraftaki "Kaydolun" a tıklayın.
Google Analytics e kaydolma
Google Analytics e kaydolma
4. Kaydolun'a tıkladıktan sonra yeni bir sayfa açılacak ve bu sayfada blogunuz ya da siteniz ile ilgili bilgileri forma yazmanız gerekir.
Google Analytics e kaydolma
Resimde gördüğünüz gibi bilgilerinizi doğru bir şekilde forma ekleyin. Bu arada Web sitesi URL'si kısmına .blogspot.com şeklinde link eklemesi yapabilirsiniz.
Blogunuz ile ilgili bilgileri ekledikten sonra alt kısımda bulunan "İzleme Kimliği edinin" e tıklayın.

5. Karşınıza küçük bir pencerede "Hizmet Sözleşmesi" çıkacak bunu da kabul edin ve ilerlemeye devam edin.

6. Şimdi yeni açılan sayfada karşımıza, blogunuza eklemeniz gereken izleme kimliği ve web sitesi izleme kodu çıkacak. Aşağıya eklediğim resimdeki gibi.
Google Analytics izleme kimliği ve web sitesi izleme kodu
Google Analytics izleme kimliği ve web sitesi izleme kodu
Bu kodları blogunuza eklemek için hemen yeni sekmede Blogger kullanıcı panelini açın.

7. İlk olarak "İzleme Kimliğini" eklemek için Blogger kullanıcı panelinde Ayarlar sekmesine ve ardından Diğer sekmesine tıklıyoruz. Ve sayfanın en alt kısmında yer alan Google Analytics kısmına ulaşıyoruz.
Google Analytics İzleme Kimliğini Blogger'a ekleme
Google Analytics İzleme Kimliğini Blogger'a ekleme
Yukarıdaki resimde gösterdiğim gibi İzleme Kimliğini Blogger'a ekleyin ve ardından ayarları kaydedin.

8. İzleme kimliğini ekledikten sonra diğer kodu da blogunuza eklemeniz gerekir. Şimdi diğer kod olan Web sitesi izleme kodunu blogunuza eklemek için Blogger kullanıcı panelinde sol tarafta yer alan Şablon sekmesine tıklayın. Ve ardından açılan sayfada HTML Düzenle ye tıklayarak kodların olduğu kısma ulaşın.

9. Kodlar arasında Ctrl F yardımıyla aşağıdaki kodu bulun
</body>
10. Bulduğunuz bu kodun hemen üstüne Google Analytics sayfasındaki Web sitesi izleme kodunu ekleyin.
Google Analytics Web sitesi izleme kodunu Blogger'a ekleme
Resimde gösterildiği gibi Web sitesi izleme kodunu Blogger'a ekleyin
Blogunuzu kaydettikten sonra Google Analytics sayfasına tekrar gidin ve aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi blogunuza test trafiği gönderin.
Google Analytics test trafiği gönderme
Google Analytics test trafiği gönderme
Resimde gördüğünüz gibi "Test trafiği gönder" butonuna tıkladıktan sonra eğer kodları doğru bir şekilde eklediyseniz, bir üstteki satırda "Son 48 saattir trafik alıyor" iletisini göreceksinizdir. Bu da işlemi doğru bir şekilde uyguladığınızı gösterir.

Tüm yapılması gerekenler bunlardı. Bir kaç gün sonra tekrar Google Analytics sayfasını ziyaret ederek artık blogunuzu ziyaret eden kullanıcılarla ilgili detaylı analizlere ulaşabilirsiniz.

Bu yazımda bu kadardı. Biraz uzun oldu ama detaylı bir şekilde aktarmak istedim. Konuyla ilgili takıldığınız noktalar olursa yorum yaparak bana iletebilirsiniz.
Bu arada, daha önceden yazdığım şu yazılara da bi' göz atmanızı tavsiye ederim.

44 yorum:

  1. Gerçekten önemli bir bilgi.Ben de yeni öğrenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle.. Analizlere göre hareket edilebilir.

      Sil
  2. hemen deniyorum...
    teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  3. Google analytics blog yazarlarının en önemli kaynağıdır. Kullanmayan veya bilmeyen için güzel sunum olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Blog Tecrübem.. biraz uğraştırdı beni.. ama oldu.. şimdi dün eklemeye çalıştığım widgetları kaldırayım değil mi? bu tamamen ayn işi görüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi kaldırabilirsiniz. Aynı işin ötesinde daha da ayrıntılara ulaşabiliyorsunuz. Zaten Google Analytics ile ilgili bir yazı daha paylaşacağım daha sonra. O yazımda da ayrıntılı olarak Google Analytics kullanımından bahsedeceğim.

      Sil
  5. analytics konusunu ararken blogunuzu keşfettim, blogger ile alaklı faydalı bilgiler dolu, elinize sağlık, bize de bekleriz,

    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, nette gezerken denk geldim sitenize, güzel ve okunası bir blog. Tebrikler

    5 milyon sayfa gösteriminden sonra analytics in ücretli olduğunu söyleyenler var. Bu beni tedirgin etti ve vazgeçtim yüklemekten.

    Bu rakam doğru mu bilginiz var mı? Ayrıca doğru ise 5 milyon gösterim toplam mı, aylık mı günlük mü acaba?


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... Bu konu hakkında bilgim yok ama ücretli olduğunu sanmıyorum.

      Sil
    2. Yanıtınız için teşekkürler. Belli bir sayıdan sonra ücretli olduğu kesin, ona şüphe yok. Benim cevabını bulamadığım soru ise kaç gösterim sonrası (5 milyon, 10 milyon)? Ve bu sayının günlük mü aylık mı toplam mı olduğu?

      Eğer bir bilgiye ulaşırsanız bunu yazınıza eklemeniz güzel olur. Saygılar

      Sil
    3. Dediğim gibi bu konu hakkında bir bilgim yok. Ama merak ettim, ilgili alanlarda bu soruyu soracağım. Bu arada şöyle bir not düşeyim, bugüne kadar Google Analytics ile ilgili yaptığım araştırmaların hiç birinde böyle bir bilgi ile karşılaşmadım. Sadece premium hesabı duymuştum daha detaylı analizler edinmek için...

      Sil
    4. Konuyla ilgili Webtures'in verdiği yanıt: "Ayda mülk başına 10m hiti geçersen hesabını Analytics 360'a yükseltmen gerekir"

      Sil
    5. İlginiz ve cevabınız için tekrardan teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla Analytics 360 a yükseltmek ücretli. Aylık 90 bin civarı, toplamda 2 milyona yaklaşan görüntülenme ile bu rakama çok uzağım. Bu durumda tedirgin olmama gerek yok sanırım. Kolay gelsin.

      Sil
    6. Teşekkürler, size de başarılar dilerim...

      Sil
  7. Benim sitelerim nasıl olmuş? Daha acemiyim ama 3 dilde farklı içeriklli yaptım.

    https://ruh-bilimi.blogspot.com.tr
    http://kyuryag.blogspot.com.tr
    http://industryproductionmachinery.blogspot.com.tr
    http://terzievi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  8. Bloğun mobil uyumlu değilmiş ,sayenizde öğrenip uyumlu hale getirdim. Çok teşekkür. ..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, blogumda online kişi sayısını ve toplam görüntülenme sayısını gösteren bir sayaç var. Analytics yüklemek için onu kaldırmam gerekir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hayır kaldırmanız gerekmiyor.

      Sil
    2. Blog Tecrübem, yanıtınız için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Merhaba şu an analytics yüklemek üzereyim fakat body kodunu bulamadım. ctrl f tuşu ile de aradım ama yok. head kodu önermişler başka bir sitede ama o kod da yok. Ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl oldu bilmiyorum ama head kodunu buldum. İşlemi tamamladım. Dediğiniz gibi "Test Trafiği Gönder" butonu yoktu benimkinde. Ama son 48 saattir trafik alıyor ibaresini gördüm. Sanırım olmuştur.

      Sil
    2. Trafik alıyorsa işlem tamamlanmış demektir.

      Sil
    3. Cevabınız ve desteğiniz için teşekkürler. Kolay gelsin

      Sil
  11. Merhaba, google analytics yükledim. Fakat "tekil hit" diye bir kısım yok. Etkin kullanıcı sayısı 800 yazıyor mesela. Bu benim günlük tekil hitim mi olmuş oluyor? Kullanımını anlamak için biraz zaman gerekiyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Kitle > Genel bakış seçeneklerinin ardından açılan sayfada üst kısımda tarih aralığı belirlenir ve alt kısımda ise o tarih aralığında etkin olan Kullanıcılar bilgisi yer alır. Bu sayı en az bir oturum açan kullanıcıların sayısıdır, yani tekil hittir.

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim. Kitle> Genel bakış adımlarından sonra açılan sayfada Kullanıcılar yazan yerdeki rakam, tarih aralığını Saat Gün Hafta Ay olarak değiştirsem de hep aynı sayıyı(5600) gösteriyor. Bunun nedeni ne olabilir? Ama bir alttaki Etkin Kullanıcılar yerini tıklayınca yazan 800 rakamı sanırım tekil hitim. Tekrardan teşekkürler zamanınızı aldım.

      Sil
    3. Rica ederim, sağ en üst köşede tarih aralığı belirlemeniz gerekiyor. Etkin Kullanıcılar kısmından da kontrol edebilirsiniz.

      Sil
  12. Blogumdan analyticsi kaldırmak istiyorum ama iki sorum olacak

    1- Analyticsi adsense onayı için yüklemiştim. Kaldırırsam onay almam çok mu zor olur?

    2- Onay aldıktan sonra kaldırsam sıkıntı olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Google Analytics farklı bir araç. AdSense başvurusu ya da onayı ile bir alakası yok. Reklam ya da blog istatistiklerini takip etmeniz için kullanabileceğiniz bir araç sadece Google Analytics.

      Sil
  13. Cevabınız için teşekkür ederim. Alanında baya iyi başka bir sitede adsense onayını kolaylaştıracak maddeler arasında google analyticsi yüklemek de olduğu için eklemiştim siteme. Kararsız kaldım şimdi ama kaldırsam da aman aman bir fark oluşturmaz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. AdSense gelirlerini arttırmak için Google Analytics kullanılabiliyor, oldukça etkili de olabiliyor ama AdSense başvurularında yardımcı olabileceği konusunu ilk defa duyuyorum.

      Sil
  14. Meraba,
    Google-analytics izleme kodunda değişikliğe gitmiş sanırsam.
    Siteler için trafik azlığından şüphelendim.
    Kodları kontrol edeyim dedim. Kodların olmadığını farkettim.
    Sonra analytics hesabına girdim. Kodların değiştiğini farkettim.
    Sitede body kısmına eklenmesi gerektiğinden bahsetmişsiniz.
    Analiytisc sitesinde ise baş taraftaki head kısmına eklenmesi gerektiğini yazmış.
    Kodları eklediğimi çok iyi biliyorum. Ayrıca analytics hesabından kontrol ettiğimde site trafiği görünüyor fakat kodlar yok!
    Kodları yeniden baş head kısmına yeniden ekledim.
    Bakalım değişen birşey olacak mı?
    Google sıralamalarda analytics verilerini kullandığını biliyorum.
    Site trafiğindeki düşüşlerin nedeni bu olabilir mi sizce?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Mehmet Bey, sizin için kontrol ettim ama izleme kodunda herhangi bir değişiklik göremedim. Ki eğer böyle bir şey söz konusu ise yeni kodları ekleyip test butonu ile test edebilirsiniz. Kod eklemeye gelince bir kaç yöntem mevcut. İster head ister body tagları arasına kodları ekleyebilirsiniz. Google'un önerisi, (https://support.google.com/blogger/answer/7039627?hl=tr) bu sayfada. Ayrıca şu sayfada da güncel bilgi yer almakta (https://www.wikihow.com/Add-Google-Analytics-to-Blogger).

      Google Analytics sadece sitenize gelen trafiği analiz etmenizi sağlayan bir araçtır.

      Sil
  15. 22 eylülde kodları yeniden ekledim. Sitelerden 1-2si hariç diğerlerinin günlük hemen çıkma oranları %0 oldu. Sayısal Loto blogda uzun zamandır hemen çıkma oranı %0 görünüyor nedenini anlamadım.
    Daha önce bir yorumda da hemen çıkma oranının %0 olduğunu okumuştum.
    Neden kaynaklanabilir sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, muhtemelen verilerini henüz çekmediği için 0 değerini gösteriyor. Kodu ekleyip çalışıp, çalışmadığını test etmelisiniz.

      Sil
  16. Google analytics'ten eklenen kodun içinde tagmanager kodu bulunuyor.
    Tagmanager izleyenlerin sitede hangi bağlantılara tıkladığını nasıl hareket ettiğini vs. bilgileri kayıt ediyor.
    Bu konu hakkında bilginiz var mı?
    Analyticste bu bilgiler göremiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google Analytics bu verileri bizimle paylaşıyor zaten. Detaylı Google Analytics kullanımı ile ilgili birçok içeriğe YouTube'dan ulaşabilirsiniz.

      Sil
  17. 9. madde body etiketinde boşluk kalmış bulmuyor.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.