Backlink almak ne işimize yarar?

21 Mart, 2017
Backlink almak...
Backlink almak...
Blogumuza, sitemize backlink almak ne işe yarar? Backlink almak Alexa sıralamasını, PagRank değerini yükseltir mi? Backlink alarak arama motorlarında üst sıralarda çıkmak mümkün mü?

Daha önceki bir yazımda backlink in ne olduğundan bahsetmiştim. O yazıma ulaşmak için "Bir yabancı kelime daha "backlink" nedir?" tıklayın. Bu yazımda ise backlink aldığımızda SEO açısından ne tür avantaj sağlarız ondan bahsettim.

Ücretsiz olarak backlink alabileceğiniz kaliteli siteleri bir sonraki yazımda paylaşacağım. Şimdi alacağımız bu backlinklerin ne işe yaradığından bahsedelim.

- Kaliteli sitelerden backlink aldığınızda Alexa Dünya ve ülke sıralamanız artar. Sitenizin PageRank değeri de artar.

Alexa sıralaması ve PageRank değeri yüksek olan siteler, bloglar reklam verenler tarafından dikkate alınır. Bu sayede daha çok gelir elde etme şansına sahip olmuş oluyorsunuz. Ayrıca SEO canlar sıralaması yüksek olan sitelere, bloglara yorum eklemeyi çok severler. Yorumların artması, indexlenmeyi hızlandırır bu da sitenizi daha üst sıralara çıkarır. Para parayı çeker misali...

- Kaliteli sitelerden backlink alarak belirli kelime aramalarında üst sıralara çıkmanız mümkün.

Backlink aldığınız kaliteli sitelere, arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını istediğiniz kelimeler hakkında kısa bilgi ekledikten sonra link eklemeniz oldukça faydalı olacaktır. Tabi bu şekilde aldığınız backlinklerin sayısının artmasıyla birlikte üst sıralara çıkmanız kolaylaşacaktır.

Örneğin blogumu açtığım ilk zamanlar "kişisel blog" yazılınca 100. sıralarda görünürken aldığım backlinkler sayesinde 23. sırayı gördüm. Yaptığım tek şey, blogumun linkini eklediğim alana "kişisel blog" hakkında kısa bilgiler paylaşmaktı.

Sonlar...

Bu yazımda bu kadardı dostlar. Konuyu oldukça basite indirgemeye çalıştım. Sorularınız olursa yorum yaparak bana bildirebilirsiniz. Bu arada "hangi kelimede, kaçıncı sırada olduğumu nereden öğreneceğim" sorusunu duyar gibiyim😊. Bunu öğrenmek için şu linkten faydalanabilirsiniz.

11 yorum:

  1. yazılarını o kadar dikkatli takip etmeye çalışıyorum ki sanki kitap okurken yaptığım gibi neon kalemle altını çizesim geliyor ,bana göre yabancı olduğum konularda yazdığın için çok teşekkürler,
    zevkle takip ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için...

      Sil
  2. Eğer hedefler var ise backlink almak başarı için önemli basamaklardandır.

    YanıtlaSil
  3. :) en son linki hemen denedim.. Momentos ile 4. sıradayım. Backlink alınabilecek kaliteli sitelerle ilgili yazını merakla bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzun linkinde Momentos yer alsaydı, ilk sırada çıkabilirdiniz. Ama backlinklerle bu sorunu aşabiliriz.. Bundan sonraki iki yazım bu konuyla ilgili olacak...

      Sil
    2. Evet.. cahilliğime geldi maalesef.. cidden meraktayım :)

      Sil
  4. Bir sorum olacaktı. Bir blog bana banklink vermiş sağolsun. Sonra bir backlink daha...Ve tahmin edin bir tane daha...Minnettarım gerçekten ona, arkadaş sanki bana çalışıyor.
    Blogunda sadece bir tanecik yazısı var. Bilin bakalım o yazı kime ait?
    Benim bir yazımı almış, Ve bununla bana bi de backlink veriyor. 1. de umursamadım, 2.sinde de ve şimdi 3.sü geldi..Yine çok takmayacağım ama alexa değerim yükselmeye başladığında bu arkadaş kendini göstermeye başlıyor.4,5...gelecek diye çekiniyorum.
    Dediğim gibi arkadaş beni takıntı haline getirmiş. Benim için çalışıyor. Bu backlinkler zararlı mı? Spam backlinkler mi? Bu konuda bilgi almak isterim sizden. Bu durumlarda ne yapmalı sorusunu soracağım; ancak anlamamaktan korkuyorum.Ayrıca bu gibi kişilerin kim olduğunu öğrenebilir miyiz?Benden ne istediğini gerçekten bilmek isterdim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, açıkçası neden böyle bir şey yapmış anlamadım. Hani kopya içerikler paylaşan biriyse neden size link veriyor ya da neden sadece sizin yazılarınızı paylaşıyor? İletişime geçin bence...

      Neyse olayın teknik boyutuna bakarsak eğer blogunuzdaki içerikler kopyalanıp farklı sitelerde paylaşılıyorsa bu sizin yararınıza olur. Ayrıca link vermesi de oldukça faydalı. Yani sizin açınızdan bir sorun yok. Ama yine de iletişime geçip uyarmalısınız bence. Bu arada mail yöntemiyle otomatik olarak paylaşımda yapıyor olabilir. (http://blogtecrubem.blogspot.com/2017/01/bloggerda-e-posta-ile-yayin-paylasma.html)

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim.
      Düşünün sizin bu blogunuzda sadece bir yazınız var. O da benim bloğumdan kopyaladığınız bir yazı. Ve belli aralıklarla bana backlink verdiğinizi görüyorum.Kısaca ifade edersem mevzu bu.
      Bunun kasten yapıldığını düşündüğüm için bu durum beni korkuttu.
      Bu yüzden Google'a bu bloğu bildirdim.Sonra da pişman oldum. Belki acemi birisi, ergen birisidir, diye...
      Şimdi çık işin içinden.Bu şikayeti geri almak mümkün mü?Bunun için araştırma yapıyorum.

      Sil
    3. Rica ederim. Anladım... Ama ben kafanıza pek takmayın derim. Yani sonuçta karşıdaki insanı tanımıyorsunuz, niyeti ne bilmiyorsunuz. Bildirmeniz iyi olmuş. Eğer blogu yeni yeni öğrenen biriyse bu şekilde öğrenmemesi daha sağlıklı olur zaten.

      Sil
  5. Haklısınız. Aslında blog terkedilmiş izlenimi vermese şikayet etmezdim. Aylardır bir yazıyla öylece duruyordu.
    Artık yapacak bir şey de yok sanırım. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.