Nofollow (rel='nofollow') kodu nedir, ne işe yarar?

06 Mart, 2017
Nofollow kodu nedir?
Nofollow kodu nedir?
Nofollow kodu nedir? Nofollow kodu ne işe yarar? Nofollow, dofollow kodları nelerdir? Link çıkışlarında nofollow kodunu etkisi nedir?

Sevgili dostlar nofollow ve dofollow kodları ile ilgili 2 yazı paylaşacağım. Bugünkü yazımda nofollow ve dofollow kodlarının ne işe yaradığından ve link çıkışlarında, backlinklerde ne gibi etkileri olduğundan bahsedeceğim. Bir sonraki yazımda ise basit bir kodla bloglarımızdaki tüm link çıkışlarına otomatik olarak nasıl nofollow kodu ekleriz ondan bahsedeceğim.

Öncelikle blog yazılarımızda link eklemeyi hepimiz biliyoruz. Örneğin kişisel blog kelimesine link eklemek istersek, yukarıda yer alan bağlantı ekleme butonundan bağlantı ekleyebiliyoruz.
Nofollow (rel="nofollow") kodu
Nofollow (rel="nofollow") kodu
Yukarıya eklediğim resimde gördüğünüz gibi basit bir şekilde text link eklemeyi yapabiliyoruz. Aynı zamanda bu link kodu da aşağıdaki gibi.
<a href="https://www.blogtecrubem.com/p/kisisel-blog.html">Kişisel Blog</a>
Bu şekilde herhangi bir ekleme yapmadan link verdiğimizde zaten dofollow yapmış oluyoruz. Yani ekstradan
rel="dofollow"
kodunu eklememize gerek yok. Aynı işlemi yapacaktır. Nofollow kodu için ise, zaten Blogger basit bir tuşla bunu eklememize imkan sunuyor. Yukarıdaki resimde okla gösterdiğim kısım. Linklere eklemek için ise:
<a href="https://www.blogtecrubem.com/p/kisisel-blog.html" rel="nofollow">Kişisel Blog</a>
Kırmızı renkle gösterdiğim kodu, bu şekilde link kodlarının arasına yerleştirmeniz yeterli. Tabi konu bu kadar basit değil.

Nofollow kodu ne kadar önemlidir? Ne işe yarar?


Daha önce Alexa sıralamasından ve backlink konularından bahsetmiştim. Backlink ile ilgili olan yazımda, farklı sitlerden, bloglardan, forum ve sözlük sitelerinden kendi blogunuza link alın demiştim. Aldığınız bu linkler Alexa sıralamanızı yükseltecek ve SEO konusunda blogunuza, sitenize artı puan kazandıracak demiştim. İşte nofollow kodu bunu engelliyor. Nasıl mı?

Nofollow kodu anlayacağınız üzere "takip etme" komutu içerir. Bu komut arama motorlarının örümceklerine verilen komuttur. Bu komutla birlikte örümcekler link verilen siteyi takip etmez. Bu da sitenizin değerini korumanız anlamına gelir. Ama nofollow kodu SEO konusunda link verdiğiniz siteye yine yarar sağlar. Arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlar.

Sonuç olarak...

Sonuç olarak, blogunuza sitenize gereğinden fazla link eklememeye çalışın. Eklediğiniz bu linkler sitenizin değerini düşürecektir. Ama eklerseniz de nofollow kodunu kullanmaya çalışın. Bu kodla sitenizin değerini korumuş olursunuz. Ama aynı zamanda SEO konusunda karşı tarafa destekte bulunmuş olursunuz.

Bir sonraki yazım için takipte kalın, ayrıca sorularınız olursa yorum yaparak bana bildirebilirsiniz.

23 yorum:

  1. Çok faydalı ve açıklayıcı aslında yayın içine link eklemenin iyi yanları var bunlardan biri okuyucunun sote/blogda daha uzun süre kalmasıdır bu da seo bakımından da önemli bir faktör nasıl dengeleriz.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi öyle bir durumda var. İşi garantiye almak için nofollow kodu kullanmamız yeterli olacaktır.

      Sil
  2. Merhaba,

    Güzel yazmışınız fakat bir konuya itirazım olacak. Siteye link eklemek sitenin değerini düşürür cümlesi doğru değil.

    İyi bloglar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serdar Hocam, öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sonuç kısmında yer alan cümleden bahsediyoruz sanırım? "Gereğinden fazla link eklemek"... Şöyle açıklayayım: Dışarıya verdiğimiz her linkle birlikte aslında blogumuzun, sitemizin kalitesini ve puanını da paylaşmış oluruz. İçeriğine dikkat etmeden, nofollow kodu kullanmadan başka sayfalara link vermek bir süre sonra pr değerini ve alexa sıralamasını etkileyecektir. Ayrıca gereğinden fazla link eklemek sitede kalma süresini de düşürecek ve SEO konusunda da zarar verecektir. Bunları düşünerek gereğinden fazla link eklemenin sitenin değerini düşüreceğini yazdım.

      Umarım yanlış bilgi aktarmamışımdır Serdar Hocam?

      Sil
    2. Bu dedikleriniz tarih oldu da neyse. Herke dilediği gibi davranmakta özgür. Benim söylemek iştediğim şey başka yazılara, sitelere, kaynaklara link vermek kötü bir şey değildir. Bu yorumu okuyan blogger arkadaşlar korkmasın, ön yargılardan kurtulsun.

      Sil
    3. Serdar Hocam ben link vermenin zararlı olduğunu söylemiyorum zaten. Ben link verirken diğer büyük forum, sözlük sitelerinin yaptığı gibi linklere nofollow kodu eklemeyi öneriyorum. Ayrıca kimse link vermekten çekinmiyor zaten. Herkes dilediği gibi link veriyor. Bu konuda bilgisi olmayanları yeteri kadar sömürüyorlar da. Eklenen bannerlarla, footer link kısmındaki linklerle... Ben sadece dediğim gibi nofollow kodunu kullanmayı öneriyorum. Bunda yanlış olan ne anlamadım?

      Sil
    4. Bunda bir ıkıntı yok zaten. Yanlış olan "link vermek sitenizin değerini düşürür" yaklaşımı.

      Sil
    5. (Kusura bakmayın lütfen, biraz geç yanıt yazıyorum) Serdar Hocam ben gereğinden fazla link vermekten bahsettim. Ayrıca bahsettiğim konu sadece yazıların içerisine eklenen linkler değil. Footer kısmına eklenen linkler, banner reklamlar, eklentilerde yer alan linkler... Sizce de bu alanlar da dahil olmak üzere blogumuza, sitemize gereğinden fazla link eklemek zarar vermez mi? (Ben bizzat denedim, alexa sıralamasını düşürdü)

      Sil
  3. Kafam karışmıştı.Yorumları okuyunca daha netleştim.Serdar Hocaya da teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle yazın için teşekkürler..En azından linklere no follow özelliğini eklemeyi bilmeyenleri aydınlatmışsın..Yazılara link vermek, başka yazılara yönlendirmek yerinde bir harekettir..Aslında gereğinden fazla link vermek no follow sayesinde hükümsüz kalıyor zaten. Katı kurallar koymak insanı blog yazarlığından soğutacağından SEO yapacaz derken bilinmeyene sürüklenmeyelim. Gereğinden fazla link vermek değerini de düşürebilir, ziyaretçilerin bakış açısını da etkileyebilir. Bana göre denge her şeydir..Teşekkürler güzel yazın için, faydalı olmaya devam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, asıl ben teşekkür ederim Hakan abi değerli yorumunun için. Anlatmak istediklerimi özetlemişsin resmen...

      Sil
  5. Sık sık kullandığım özelliktir blogger yazılarımda URL bağlama lakin URL vermişsem kesinlikle işe yarar ve konu ile alakalıdır. Ama bu yukarda verdiğiniz özelliği ilk defa gördüm ve kesinlikle kullanacağım-deneyeceğim bi sonraki URL verdiğim bir yayında.
    Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Dün bahsettiğimiz bloğumun linkinde olması gereken momentos kelimesini mi kullanmalıyım sizdeki "kişisel bloğum" yerine?
    Valla anca yerine oturuyor konular.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kullanabilirsiniz, :)

      Sil
    2. Kusura bakmayın fazla soruyorum.. her yazıda o kısmı tikleyecek miyim?

      Sil
    3. Yok estağfurullah... Yalnız ben soruyu tam anlamadım. Backlink aldığınız yerlerden mi bahsediyorsunuz?

      Sil
    4. Galiba aklım karıştı.. ben mailden yazayım en iyis :)

      Sil
  7. Tam da biraz önce bloğuma kendi yazılarımdan bir link ekliyordum. Alttaki nofollow bölümünü farkettim. İşaretlemeli miyim diye düşündüm. Daha fazla bilgiyi tıkladım ama pek bir şey anlamadım. Sonra sizin profilinize tıkladım. Tarihi eski bir yazı olmasına rağmen en başta bu yazıyı gördüm. :)

    Neyse ben şunu sormak istiyordum. Bloğa fazla link eklememeye çalışın demişsiniz. Acaba kendi bloğumuzdan da mı fazla link eklemememiz gerekir? Dışarıdan çok link eklemiyorum ama kendi yazılarımdan birini işaret edebilirim. Bu durumda nofollow'u işaretlemeliyim herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tabi diğer yazılarınıza yönlendirme yapabilirsiniz. Bu oldukça faydalı hatta. Kendi blogunuz için nofollow kullanmanıza gerek yok.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. selamu aleykum hocam kendi blogumuz icin nofollowa gerek yokmu koymamakmi gerekir. yani ben her turlu linke koyuyorum koymadam dahami iyi kendi site linkim icin.
    simdidem tesekkurler

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.