Sen de mi brütüs? DMOZ kapanıyor!

03 Mart, 2017
DMOZ kapanıyor!
DMOZ kapanıyor!
Gönüllü insanlar tarafından, web sitelerinin sınıflandırıldığı en köklü dizin servisi olan DMOZ kapanıyor!

Sevgili dostlarım, DMOZ (dmoz.org) ile ilgili ilerleyen zamanlarda bir içerik paylaşacaktım ama dün şu uyarı ile karşılaşınca bunu erkene çekmek istedim.
DMOZ kapanıyor!
Önemli Uyarı
14 Mart 2017 tarihinden itibaren dmoz.org artık mevcut olmayacaktır.
Ana sayfasında yer alan uyarıya göre, DMOZ 14 Mart'ta kapanıyor...

Neyse, biraz DMOZ'un ne olduğundan ve ne işe yaradığından bahsedelim


DMOZ 1998 yılında kurulan bir açık dizin projesiydi. Zamanla farklı farklı firmaların yönetimine geçmiş ama hiç bir zaman kontrolü botlarla sağlanmamıştı. Gönüllü olarak çalışan tam 91.928 editörüyle, internet sitelerini, içeriklerine göre kategorilere ayırmış ve arama motorlarına yardımcı olmuştu.
Dizin siteleri, internet sitelerini çeşitli kategoriler halinde listeleyen sitelerdir. Listede site adı, kısa bir açıklama ve linki yer alır. Dünya çapında en çok bilinen dizin sitesi DMOZ'dur. (du yani😢)
DMOZ, gönüllü çalışanları dolayısıyla oldukça önemli bir konuma ve kaliteye sahipti. Hatta internet sitelerinin kalitesini bile belirlemede etkin rolü vardı. Daha önce Alexa nedir? adlı yazımda da bahsettiğim reklam verenler, pagerank değerine önem verdikleri gibi sitelerin, DMOZ kaydı olup olmadığını da kontrol ederlerdi. Çünkü kolay bir şekilde başvuru yapılabilen DMOZ'da, onay almak oldukça zordu.

Tabi rüşvette vardı DMOZ'da!

DMOZ'da gönüllü editör olunabiliyordu ve ülkemizden de editör olan bir çok insan vardı. Bu arkadaşlara webmaster forumlarında denk gelebilirsiniz. Ki rüşvetle kalitesiz internet sitelerini, DMOZ'a ekledikleri de doğruydu. DMOZ'un kapanması bu yüzden iyi olmuşta olabilir 🙇 tartışılır.

Benim maalesef DMOZ kayıtlı bir web sitem olmadı😓

Daha önce bir iki site için DMOZ'a başvuruda bulunmuştum ama onay almadım hiç. Blog Tecrübem adlı kişisel blogum içinde başvuruda bulundum ama hala bir cevap gelmedi. Bundan sonra da geleceğini sanmıyorum. Ki DMOZ kapanmıyor olsaydı bile büyük ihtimal başvurum kabul edilmiyecekti. Çünkü çok erkendi daha...

Neyse bunların artık hiç bir önemi kalmadı. Sonuç olarak DMOZ kapanıyor... Peki siz ne düşünüyorsunuz?

Bu arada DMOZ'da yer alan son güncel veriler:
Editör sayısıKategori sayısıKayıtlı siteDil
91.9281.031.7283.861.30890

✋Bu içerik Kişisel Blog - BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

10 yorum:

  1. Benim daha önce ki bloglarımdan kabul edilen olmuştu ama bu sefer bende kabul edileceğini hiç zannetmiyordum..Çünkü dmoz da durgunluk vardı zaten ama kapanacağı aklıma gelmezdi..Neyse yapacak bir şey yok yola devam..teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. :) Bugüne kadar hiç duymamıştım, ne olduğu ile ilgili bir fikrim bile yoktu :) Neler öğreneceğim daha bakalım, merakla bekliyorum.. bari DMOZ' u güzel şekilde uğrulayayım..

    YanıtlaSil
  3. Alexa yazını da mutlaka okumalıyım :) Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  4. Dmoz'u daha önce duymuştum. Kriterleri çok sıkı olduğundan kabul etmezler diye başvurmamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kriterleri tam olarak bilmiyorum ama dediğiniz gibi sıkı bir denetim vardı. Ama artık önemi kalmadı...

      Sil
  5. Duyduğum bir olay değil :) Ne yorum yapsam yanlış olur diyorum :)))

    YanıtlaSil
  6. Bence çok iyi oldu. DMOZ üzerinden o kadar para kazananlar var ki..

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.