Bu temayı sevdim 😊

01 Eylül, 2017
O kadar çok alışmışım ki eski temaya, her seferinde yeni bir tema ekleyip daha sonra tekrar kaldırıyordum. Ama sonunda içime sinen bir tema ve gerekli düzenlemelerle eski temaya veda edebildim.

Bir önceki tema Blogger 'ın hazır temalarından Awesome Inc. (Harikalar) adlı temaydı. Bazı düzenlemelerin ardından o temayı SEO için uygun hale getirmiştim. Mobil için ise yine hazır mobil temalardan birini kullanıyordum. Açıkçası hızı, mobil uyumu ve gerekli diğer tüm şartları sağlıyordu. Ama hızla gelişen internet dünyası için oldukça geride kalıyordu.
Yeni tema
Yeni tema
Bir kaç hafta süren araştırmalar sonunda nihayet gerekli şartları sağlayan ve ziyaretçilerinde hoşuna gideceğini düşündüğüm bir tema buldum. Ve bir kaç ufak değişikliğin ardından sonuç bu dostlarım.

Tema seçerken aklınızda bulunması gereken tavsiyeler


Dostlarım tema seçerken dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar var. Eğer bu tavsiyelerimi göz önünde bulundurursanız daha sonra tekrar yeni tema arayışına girmezsiniz.

Son zamanlarda paylaşılan temalarda js kodları fazla kullanılıyor. Ana sayfayı kategorilere ayırarak daha çok haber sitelerine benzetmeye çalışıyorlar. Bu durum da blogun yavaşlamasına ve hız araçlarında düşük puan almasına neden oluyor. Zaten blogu ziyaret eden internet kullanıcıları da geç açılan sayfaları pek sevmiyorlar. Ayrıca fazlaca kullanılan gereksiz eklentilerde blogu yavaşlatabiliyor. Bu yüzden yeni bir tema seçerken Google'un PageSpeed Insights adlı aracı gibi sistemlerde temanın hızını bi' kontrol edin derim.

Mobil uyum konusunda da hassas olmanız gerekir. Daha önce bahsetmiştim Google analytics sayfasında blogunuza gelen ziyaretçilerin yüzde kaçının mobilden geldiğini öğrenebilirsiniz. Bu değerlerle hareket etmek daha mantıklı olacaktır. Örneğin benim bloguma gelen ziyaretçilerin %30'luk kısmı mobil cihazlardan giriyor.
Blogger Yeni Tema
Blogger Yeni Tema
Mobil uyumu kontrol etmek için ise yine Google'un şu sayfasından yararlanabilirsiniz. Detaylı incelemek için ise yukarıda yer alan görselde ki gibi klavyeden Ctrl, Shift ve ı tuşlarına basın ardından sağ üstte yer alan mobil iconuna tıklayın ve sonuç yukarıdaki gibi olacaktır. Bu şekilde detaylı olarak mobil görünümü inceleyebilirsiniz.

Bunların dışında temanın tüm eklentilerinin doğru çalıştığından emin olun derim. Örneğin sosyal paylaşım butonları, benzer içerikler eklentisi, sliderlar gibi... SEO için bazı faydalı eklentileri de unutmayın. Örneğin breadcrumbs navigasyon eklentisi gibi... Bu tür eklentilerinde yeni temada olması çok faydalı olacaktır. 

Tabi teknik anlamda dikkat edilmesi gereken bir çok husus var ama yeterli bilgiye sahip olmadan bunları kontrol etmek pek mümkün değil. Şimdilik bu kadar dostlarım. Yeni tema ile ilgili düşüncelerinizi de merak etmiyor değilim 😊

28 yorum:

  1. Detaylı bilgi için teşekkürler.Blogunuz gayet sade ve ulaşılabilir olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Daha ferah bir havası olmuş blogunuzun, çok beğendim ben :)) Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  3. Yeni temanızı güle güle kullanın. Aydınlık ferah bir tema olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Daha güzel olmuş böyle. Hayırlı olsun :)

    İyi bayramlarr :)

    YanıtlaSil
  5. Güle güle kullanmanız dileği ile. Benimde en çok sıkıntıya düştüğüm bir konudur tema seçmek. Öncelikle türkçe karakterlerine dikkat ederim daha sonra da dediğiniz gibi hızına bunları bildiğim halde ise halen uygulamaya koyulmadım malesef bakalım daha ne kadar dayanacağım :D Mutlu Bayramlarr

    YanıtlaSil
  6. Güle güle kullanın yeni temanızı, ben de çok beğendim.. :)

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı olsun; yeni tema çok daha minimalist, göze hoş ve hızlı. Genel olarak güzel gözüküyor ama yazı alanı ve sidebar gibi farklı alanların bir bütün gibi gözükmesi bana göre hoş şey değil. 1px çizgi ile ya da farklı bir renk kulanarak bu bölümleri ayırman görsellik adına daha hoş olur diye düşünüyorum. Kendime göre bir tema daha bulusam değiştirmeyi düşünüyorum ben de, hayırlısı bakakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Semih, bu konu benimde aklımda. Çizgiyle değilde renklerle ayırmayı planlıyorum. Zamanla bir çok değişim yaparım zaten. Bu arada yeni logoyla ilgili de görüşlerini almak isterim.

      Sil
    2. Yeni logoyla ilgili görüşümü yazmayı unutmuşum, halbuki yorumu yazarken aklımdaydı. Çok güzel duruyor, bloga girer girmez kendini belli ediyor.

      Sil
  8. Sade ve kullanışlı görünüyor beğendim. Yeni temayla daha da bol ziyaretçin olsun inşallah..İyi bloglar kardeşim

    YanıtlaSil
  9. Önceki bloğunuza göre daha açık renge sahip olmasından dolayı bence hoş görünüyor. Ama eski temanız da sanki sizi simgeliyordu, gözüm ona çok alışmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben de çok alışmıştım ama yenilik iyidir. Teşekkürler...

      Sil
  10. Bencede cok güzel ve kolay okunabilir olmus. Ben hic o riske girmiorum klasik duruyor iste :) hayrli olsun

    YanıtlaSil
  11. Çok geç oldu ama hayırlı olsun yeni teman. Çok güzel olmuş güle güle kullan kardeşim :)

    YanıtlaSil
  12. Şuan kullandığınız temayı palyaşma gibi bi imkanınız var mı???

    YanıtlaSil
  13. Abi temanı çok beğendim. acaba hangi tema sitesinden aldın. buna benzer kaliteli bir tema ariyorumda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bu konuyla ilgili yardımcı olamıyorum. Benzer temalara yabancı kaynaklardan ulaşabilirsiniz.

      Sil
  14. Eski temanızı paylaşabilir misiniz. Çok beğendim eski temanızı. Ben kullanabilir miyim. Sizin zaten yeni temanız var da. Temayı benimle paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.