Yeni sistemde ehliyet nasıl alınır?

27 Eylül, 2017
İstanbul'a yerleştikten bir süre sonra ehliyet kursuna yazıldım. Ehliyet şart malumunuz. Yalnız kurs ve kurstan sonra ne yapacağım konusunda ve işleyişin nasıl ilerleyeceği konusunda yeterli bilgiye ulaşamıyordum internetten. Bende bu yüzden bu konuyla ilgili detaylı bir yazı yazmak istedim. Konu farklı biliyorum ama benim gibi ehliyet almak isteyenler için oldukça faydalı bir içerik olacağını düşünüyorum.
Ehliyet nasıl alınır?
Ehliyet nasıl alınır?

Ehliyet almak için ilk olarak ne yapıyoruz? Sürücü kursları için ne kadar ücret ödemeliyiz?


Ehliyet yani sürücü belgesi almak için ilk olarak bir kursa kayıt olmamız gerekiyor. Bu konuda evinize yakın bir kurs yeri tercih etmenizi tavsiye ederim. Ders saatleri genelde akşam 7 den sonra oluyor. Yakın bir yeri tercih ederseniz ulaşım konusunda sorunlar yaşamazsınız en azından.

Kurs ücretleri standartlaşmış. Nereye giderseniz gidin duyacağınız fiyat 1.500 TL olacaktır. Ama sıkı bir pazarlığın ardından bu fiyatı düşürmeniz mümkün.

Sürücü kurslarında istenilen evraklar nelerdir?


Sürücü kurslarına kayıt olurken zaten hangi belgelerin gerekli olduğunu size söylüyorlar ama ben yine de yazayım. Diploma ya da öğrenci belgesi, sağlık raporu (sağlık ocağından alabilirsiniz), biyometrik fotoğraf. Ayrıca 70 TL lik harç da var ama bunu kayıt parasına ekletebilirsiniz. Onlar kendileri de bankamatikten yatırıp dekontunu dosyaya ekliyor.

Ehliyet almak kursla birlikte toplamda ne kadar sürüyor?


Sürücü kursuna kayıt yapıldıktan sonra toplamda 2 ay gibi bir süre sonra sınava giriyorsunuz. Bir hafta sonra ise direksiyon sınavı başlıyor. Yani toplamda tek seferde sınavları verirseniz yaklaşık 2.5 - 3 ayı buluyor ehliyeti almanız.

Ehliyet yazılı sınavda ve direksiyon sınavında kaç hakkımız var?


Yazılı ve direksiyon sınavında her kurs için toplamda 4 hakkımız var. Yani 4 er kere hem yazılı hemde direksiyon sınavına girebiliyoruz. Eğer 4 hakkımızda da sınavları hala geçemediysek dosya kapanıyor. Yeniden kursa kayıt olup yeni bir dosya açmamız gerekiyor. Bu arada her sınav için tekrar harç parası vermemiz gerekiyor. Tam hatırlamıyorum ama 120 TL gibi bir şeydi sanırım.

Ehliyet (Sürücü Belgesi) yazılı sınav için nelere çalışmak gerekir?


Yazılı sınavda kalan çok oluyor haberiniz olsun. Eğer aktif olarak araç kullanıyorsanız ve orta okuldan trafik dersleri ile ilgili bir şeyler hatırlıyorsanız geçmeniz daha kolay. Ben şahsen YouTube'da paylaşılan videoları izleyerek geçtim. Biraz da kitap okudum. :)

Sınavı geçmeniz için derslere gitmenizi tavsiye ederim. Derslerde tüm konular işleniyor. Biraz da YouTube'dan daha önceki sınavlarda çıkmış soruları kontrol ederseniz bu iş olur derim.

Araç kullanmayı hiç bilmiyorum, sürücü kursunda yeteri kadar öğrenebiliyor muyuz?


Sürücü kursunda bol bol araç sürdürüyorlar. Yani bu konuda hiç aklınızda soru işareti olmasın. Hiç şoförlüğü olmayan biri bile direksiyon sınavını geçecek kadar araç sürmeyi öğrenebiliyor.

Direksiyon sınavı nasıl oluyor? Geçmek kolay mı?


Direksiyon sınavı kursta kullandığınız araçla yapılıyor. 2 görevli ve eğitmeninizle birlikte. Yanınıza oturan görevli size ne yapmanız gerektiğini söylüyor zaten. Yavaş git, 30'u geçme, sola dön, sağa dön, park et... Direksiyon sınavında sakın heyecan yapmayın. Bu arada bol bol konuşturuyorlar sizi sakın aldanıp görevliye bakmayın. :)

Yeni sistemde direksiyon sınavında araca binmeden önce kaput açma olayı var. Zaten kursta işlenir bu konu. Görevli kaputu açmanızı ister ve daha sonra bazı basit sorular sorar. Bu konuda da endişelenmenize gerek yok. Çünkü görevlilerin soracakları soruların cevapları önceden size eğitmenleriniz tarafından öğretilir. Aynı şekilde bagaj da açılır haberiniz olsun.

Ehliyet yazılı sınavı ve direksiyon sınavını geçtikten sonra online olarak randevu nasıl alınır?


Online randevu konusunda atıp tutan çok. Haberlerde bile izlemiştim bunu. Yok randevu altı ay sonra çıkacak, yok bir yıl sonra ehliyet alabiliyorsun falan filan. Böyle bir şey yok. Şu bağlantıya tıklayıp hemen 2 gün içerisinde randevu almak mümkün.

Ehliyet sınavını geçtikten sonra karakolda hemen ehliyet veriliyor mu?


Bu konuyu bende çok merak etmiştim. :) O kadar sınav ve uğraşın ardından bi an önce ehliyete kavuşmak istiyor insan. Cevabı da şu dostlarım. Bazen hemen veriyorlar, bazen ise eve gönderiyorlar. Örneğin bana hemen vermediler ama bir hafta sonra arkadaşım gittiğinde hemen verdiler.

Peki hemen vermezse nasıl oluyor? 15 günlük geçici ehliyet veriliyor. 1 hafta içinde ev adresine postalanıyor ehliyet. Yani bir en geç iki hafta içinde elinize ulaşıyor ehliyet.

Toplam ehliyet almak için ne kadar para gidiyor?


İşte can alıcı sorulardan biri :) Dostlarım 1.500 TL net kursa gidiyor. 160 TL harç parası, 400 kusurda vergiye gidiyor. Yani B sınıfı ehliyet (sürücü belgesi) için toplamda ödenen ücret yaklaşık 2.000 TL gibi.

Hayırlı uğurlu olsun!

Konuyla ilgili sorularınız olursa dostlarım, yorum yaparak bana bildirebilirsiniz. Seve seve yardımcı olurum.

2 yorum:

  1. İyi ki zamanında ehliyetimi almışım..Motosiklet ehliyetini 2016 şubatta almıştım. Yaklaşık 1000 lira gibi para harcamıştım. İstanbul'da arabaya ihtiyaç duymamıştım ama Muğla da gerekiyor gerçekten. Gerekli tüm bilgiler var, eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ben geç aldım. 2009 da Muğla'da 300 TL gibi bir ücret talep etmişlerdi. O zamanlar üşenip almamıştım.

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.