İnternetten alışveriş yapmak daha hesaplı sanırım

09 Aralık, 2017
İnternetten alışveriş yapmak
İnternetten alışveriş yapmak
En son paylaşılan verilere göre ülkemizde her 10 kişiden sadece 1'i internetten alışveriş yapıyor. Bu da gösteriyor ki online alışveriş konusuna pek sıcak bakmıyor ülkemizin güzel insanları. Tabi bunun sebebi internet kullanım oranı da olabilir. Peki sizce haklılar mı ya da siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ben açıkçası online alışveriş konusuna gayet sıcak bakıyorum. Online alışveriş ile hem zaman kaybı yaşamayız hem de biraz daha hesaplı alışveriş yapabiliriz. Örneğin son bir haftadır mouse arayışındaydım. Uygun fiyata kablosuz mouseları araştırdım. Nedense her seferinde almaktan vazgeçip sonunda Media Markt'e gittim ve bir tane mouse aldım. Daha sonra internette aynı fareyi araştırdığımda daha pahalıya aldığımı fark ettim. Halbuki ben giysi dışında bir çok ihtiyacımı online alışverişle karşılayan biriydim. Yani gereksiz bir hareket oldu bu benim için.

Güven konusunda ne demeli?


İnternet kullanımının daha az yaygın olduğu kesimlerde özellikle online alışveriş pek söz konusu olmuyor. Sürekli karşılaştığım tepkiler "güvenilir mi", "farklı bir şey göndermezler deği mi?", "ya bozuk çıkarsa" gibisinden oluyor. E tabi kısmen haklılar. Ama pekte abartmamak gerekiyor. Örneğin geçenlerde bir tramvayın üstünde N11.com'un reklamlarını gördüm. Hani bu denli büyük reklam çalışmaları yapan bir firmanın dolandırıcı çıkması pek mümkün olmaz sanırım.

Bir de internetten bu tür firmalar ve siteler ile ilgili her türlü bilgiye ulaşmak çok kolay. Daha önce yaşadıkları deneyimleri internet ortamında paylaşanların sayesinde kimin ne olduğu gayet iyi bir şekilde biliniyor. Yani güven konusunda pek endişe etmeye gerek yok diye düşünüyorum.

Kargo firmalarına ne demeli?


İşte bu konuya bir şey diyemiyorum. YouTube'dan kargo firmalarını araştırırsanız eğer ne demek istediğimi gayet iyi anlayacaksınız. Müşterilerini her seferinde zor durumda bırakıyorlar. Açılan paketler mi dersiniz, kırılan ürünler mi say say bitmiyor. Tabi her kargo için geçerli değil bu durum. Artık şansımıza ne çıkarsa...

Sonlara doğru


Yazıyı sonlandırmanın vakti geldi. Aklıma esti böyle bir yazı yazdım dostlarım. İnternetten alışveriş yaparken bilindik siteleri kullanmanızı tavsiye ederim. Fiziksel mağazalar yerine online mağazaları tercih ederek daha çok çeşide daha hesaplı ulaşmanız mümkün.

Konuyla ilgili tecrübelerinizi paylaşmayı ihmal etmeyin...

5 yorum:

  1. internetten alış veriş daha hesaplı ama bazen insan güvenemiyor. alış veriş sitesinde gördüğünüz ürün ile elimize gelen ürün farklı çıkıyor. o yüzden kaç defa başıma bu geldi ve internetten almamaya karar verdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi güvenilir sitelerden alışveriş yapmak gerekiyor. Aksi halde bu tür durumlarla karşılaşmak mümkün.

      Sil
  2. İnternetten alışverişe sıcak bakıyorum belli başlı malzemelerde. Giysi konusu için seninle aynı fikirdeyim, kesinlikle alacağım malzemeye dokunmam gerekiyor :)
    Bu saydığın maddeler haricinde ben de, sanal kart kullanımını tavsiye ediyorum. Kesinlikle çok güvenli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Giysi alınmıyor evet, yerinde denemeli, görmeli. Sanal kart daha önce kullanmadım ama güvenlik açısından oldukça iyi bir fikir sanırım.

      Sil
  3. ben de sık sık internetten alışveriş yaparım ve gerçekten daha hesaplı

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.