Yandex Webmaster'a blogumu ekledim

28 Kasım, 2016
Yandex Webmaster'a blogumu ekledim
Yandex Webmaster
Adım adım blogger etiketi ile Blog Tecrübem sayfası için yaptıklarımı yazmaya devam ediyorum. Bu yazımın konusu Yandex Webmaster. Yandex Webmaster'a nasıl sitemizi ekleriz? Blogger sayfasını Yandex Webmaster'a kayıt etme...

Daha önceki bir yazımda Google Webmaster kaydı nasıl yapılır ile ilgili bir yazı paylaşmıştım. Google Webmaster kaydının ardından bir gün sonra blogum Google'da çıkmaya başlamıştı. Bu yazımda ise sizlere Yandex Webmaster kaydının nasıl yapıldığını yazmaya çalışacağım.

Yandex Webmaster diye Google'da arama yaptırdığımızda ilk sırada yer alan "webmaster.yandex.com.tr" adlı siteye ulaşacaksınız. Gmail hesabı gibi bir Yandex hesabınız olması gerekli, yoksa yeni bir hesap açarak Yandex Webmaster'a ulaşabilirsiniz. Ardından aşağıda yer alan resimdeki gibi bir sayfa ile karşılaşacaksınız. Boş alana blogunuzun linkini ekleyin ve ardından "add" e tıklayın.
Yandex Webmaster
Yandex Webmaster
"Add" e tıkladıktan sonra karşınıza sitenizi ya da blogunuzu meta tag kodu ile onaylamanız istenecek. Onay için verilen meta tag kodunu kendi blogunuza eklemek için kopyalayın.
Yandex Webmaster
Yandex Webmaster
Meta tag kodunu kopyaladıktan sonra Blogger hesabınızda sol tarafta yer alan Şablon - HTML düzenle ye tıklıyoruz ve önümüz kodların yer aldığı sayfa çıkıyor. Ctrl F ile
<head>
kodunu bulun ve hemen altına diğer meta tag kodlarının bulunduğu alana Yandex Webmaster'dan kopyalanan kodu yapıştırın.
Blogger HTML
Blogger HTML
Daha sonra yukarıda yer alan resimde gösterildiği gibi Yandex sayfasına giderek "check" butonuna tıklayın. Bu işlemin ardından blogunuz Yandex Webmaster'a eklenmiş olur. Blogunuza eklediğiniz kod aşağıda ki resimde gösterildiği gibi olmalı.
Blogger HTML
Blogger HTML
Bu yazımla birlikte blogumu Yandex dizinlerine eklemesi için bir nevi başvuruda bulunmuş oldum. Tabi Google Webmaster gibi istediğimiz sayfayı, yazıyı anında Yandex'e eklememiz mümkün değil. Yandex Webmaster kaydından sonra blogunuz incelenir ve Yandex arama motoruna eklenir.

Sonuç olarak, bu yazımla birlikte toplamda 14 yazı paylaşmış oldum. Blogumda herhangi bir sorun yok ve her şey gayet başarılı bir şekilde ilerliyor. Bundan sonra aldığım bir karar doğrultusunda her gün bir yazı paylaşmayı hedefliyorum. Bakalım nasıl bir sonuç elde edeceğiz.

2 yorum:

  1. Faydalı bir bilgi olduğunu düşünüyorum. Teşekkürler Ümit Bey.

    YanıtlaSil
  2. yararlı bir konuyu ele almışsın.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.