İnternet sitelerindeki sağ tık engeli nasıl kaldırılır?

Sitelere eklenen sağ tık engeli nasıl kaldırılır?
Her ne kadar blog yazarları olarak özenle hazırladığımız içeriklerin kopyalanmasını pek hoş karşılamasak ta bazı özel durumlarda farenin sağ tuşu ile ziyaret ettiğimiz sitelerde bulunan resim veya yazıyı kopyalama durumunda kalabiliriz. Bu yazımda da Google Chrome'da, script kod ile engellenen sağ tık engelini nasıl kaldırırız ondan bahsedeceğim.

Önceki yazılarımdan birinde Blogger ve Wordpress için sağ tık engelleme kodunu paylaşmıştım. Buraya tıklayarak o yazıma ulaşabilirsiniz.

Bu yazımda ise sitelere eklenen basit bir kod sayesinde, farelerin sağ tuşunun tıklanmasını ve içeriklerin kopyalanmasını engelleyen kodun, Google Chrome'da nasıl engelleyebileceğimizden bahsedeceğim.

Aşama aşama ilerleyelim:

1. Google Chrome'da sağ üst köşede yer alan üst üste olan 3 noktaya tıklayın ve "Ayarlar" ı seçin.

2. Ayarlar sayfasında en alt kısımda bulunan "Gelişmiş ayarları göster..." daha sonra "Gizlilik" ve ardından "İçerik ayarları.." sekmelerine tıklayın.

3. Açılan sayfada "JavaScript" bölümüne ulaşın.
Sitelere eklenen sağ tık engeli nasıl kaldırılır?
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi JavaScript bölümünde isterseniz "Hiçbir sitenin JavaScript çalıştırmasına izin verme" seçeneğini seçebilirsiniz. Ama bunu seçerek tüm girdiğiniz sitelerin JavaScript kodlarını engellemiş olursunuz. Yani sadece sağ tık engeli kaldırmaz varsa slayt bölümü gibi JavaScript kodlarıyla çalışan tüm kodları engellemiş olursunuz. Bunun yerine...

4. "İstisnaları yönet" e tıklayarak, farenin sağ tuş engelinin kalkmasını istediğiniz sitelerin adresini ekleyebilir ve eklediğiniz sitenin JavaScript kodlarının çalışmasını engelleyebilirsiniz.
Sitelere eklenen sağ tık engeli nasıl kaldırılır?
5. Son olarak yukarıdaki resimde gösterdiğim gibi sağ tık engelini kaldırmak istediğiniz sitenin adresini yazın ve ardından "Engelle" seçeneğini seçip "Bitti" ye tıklayın.

Tüm yapmanız gerekenler bunlar...

Farklı yöntemlerde var...

Kod bilginiz varsa eğer farlı yöntemlerde kullanabilirsiniz. Örneğin Ctrl U yardımıyla sitenin tüm kodlarına ulaşabilir ve istediğiniz yazı veya resmi oradan kopyalayabilirsiniz. Ayrıca Mozilla Firefox'a "firebug" eklentisini ekleyip yine aynı şekilde istediğiniz kısmın kodlarına ulaşabilirsiniz.

✋Bu içerik BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

7 yorum:

  1. Vaayy hocam, tamam öyle olsun. Tam da siteme sağ tık engeli eklemiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Akşam akşam beni güldürdünüz ya Allah da sizi bir ömür güldürür inşallah. Ama cidden paylaşmadan önce bir kaç defa düşünmüştüm, paylaşayım mı diye. Hatta dün paylaşacaktım da bugüne erteledim :))

      Sil
  2. Valla ben de yaptım.Çok kolay ve anlaşılır anlatmışsınız.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Yaaa.. bu kötü olmuş ama.. ben de ne güzel sağ tık engeli yapmıştım diye seviniyordum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı durumlarda ihtiyaç duyabiliriz bu yönteme..

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.

 
Bumerang - Yazarkafe

Copyright © 2017 Kişisel Blog | Blog Tecrübem. Tüm hakları saklıdır.
I Blogger!