Yandex kurumsal maili Godaddy domaine entegre etme

05 Ocak, 2017
Ücretsiz kurumsal mail adresleri nasıl alınır?
Ücretsiz kurumsal mail adresleri nasıl alınır?
Blogger (blogspot) blogunuz için Godaddy'den bir domain aldınız ve bunu blogunuza entegre ettiniz. Peki hosting almadan Yandex kurumsal mail sistemini ücretsiz olarak sitemize yani blogumuza nasıl entegre ederiz? Bu yazımla ücretsiz olarak blogunuz için info@siteniz şeklinde yüzlerce email adresi alabilirsiniz, peki nasıl?

Yukarıda okuduğunuz gibi, Blogger sayfalarınız için aldığınız domaine (alan adı), hiçbir ücret ödemeden, sadece bir kaç adımla kurumsal mail adresleri alabilirsiniz. Sadece Godaddy hesabınızda DNS ayarları kısmına eklemeniz gereken birkaç şey var. Bu işlemin ardından Yandex mail ile yüzlerce email adresiniz olacak. info@siteniz.com, iletisim@siteniz.com gibi.
Yandex kurumsal maili Godaddy'den aldığınız domaine entegre etme
Ücretsiz kurumsal mail adresleri nasıl alınır?


Şimdi gelelim Yandex kurumsal mail sistemini blogumuza entegre etmeye...


(Aşamaları adım adım dikkatli bir şekilde uygulayın. Karışık gibi gelebilir ama çok basit.)

1. İlk olarak bir tane Yandex email hesabınız olması gerekiyor. Yoksa eğer buradan hemen bir Yandex email hesabı açabilirsiniz. (Bilgileri doğru girin ve telefonunuzla onaylatarak hesabınızı iyice güven altına alın)

2. Şimdi Yandex email hesabı açtıktan sonra hemen şuraya tıklayarak Yandex kurumsal email hesabı sayfasına ulaşın.

3. Bu sayfanın sağ üst köşesinde "Giriş" sekmesine tıklayarak Yandex email hesabınızla giriş yapın. Giriş yaptıktan sonra yine otomatik olarak kurumsal mail alma sayfasına yönlendirileceksiniz.

4. Sayfanın ortasında "Etki alanının adı" yazılı bir kutucuk var. Bu kutucuğun içerisine domaininizi yazın. (Başında www olmadan yazın. ⇾ siteniz.com şeklinde. Sadece .com'a özel değil bu sistem, .net ,org gibi istediğiniz uzantılı domain deekleyebilirsiniz.)

5. Alan adınızı yazdıktan sonra "Alan adı ekle" butonuna tıklayın.

Şimdi açılan sayfada 2 adımda onaylama sistemi var. İlk onaylanması gereken adım "1. Adım alan adının sahibi olduğunu doğrulayın", ikinci onaylama ise "MX kayıtlarını ayarlayın".

Bu sayfayı olduğu gibi bırakın ve hemen Godaddy hesabınızı açın. Açtığınız hesapta alan adınızın "DNS ayarlarına" ulaşın. (DNS'yi yönet sekmesi)

Şimdi eklemeniz gereken 3 tane kayıt var:

1. İlk olarak Yandex kurumsal mail de 1. doğrulama adımında 2. paragrafta "yamail-..... ile başlayan CNAME kaydı var. Bu bilgileri Godaddy'de "Ekle" ↦"Tür"↦"CNAME" seçeneklerini seçtikten sonra eklememiz gerekir. Aşağıdaki resimdeki gibi ekleyin ve kaydedin.
GoDaddy CNAME kaydı
GoDaddy CNAME kaydı
2. Şimdi yine aynı şekilde Godaddy'de "Ekle"↦"Tür"↦"TXT" i seçiyoruz. Aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi ekleyin.

Ana Bilgisayar: @
TXT Değeri: v=spf1 redirect=_spf.yandex.net

GoDaddy TXT ekle
GoDaddy TXT ekle
3. Evet buraya kadar umuyorum doğru bir şekilde ilerlediniz. Yarısından fazlası bitti. Şimdi son defa Godaddy'e eklemenizi istediğim bir şey daha var. Yine Godaddy'de "Ekle"↦"Tür"↦"MX" i seçiyoruz. Aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi yine ekleyin.

Ana Bilgisayar: @
Yönlendirilen Yer: mx.yandex.net
Öncelik: 10
TTL: 1 saat

GoDaddy MX ekle
GoDaddy MX ekle
Evet şöyle bir kontrol ettim ve tüm eklemeniz gerekenler bunlardı. Şimdi işin bitiş kısmına geçelim. Yandex kurumsal mail sayfasına gidin tekrar. Ve orada bulunan "alan adının sahibini kontrol et" butonuna tıklayın.
Yandex kurumsal mail entegre etme
Yandex kurumsal mail entegre etme
Onaylandı mı? Onaylanmama ihtimali yok merak etmeyin😊

Ben üç defa tıkladım ve bir dakikadan az bir sürede onaylandı. Bu arada Godaddy'de kırmızı renkle bir uyarı belirecek. Orada değişikleri kaydet seçeneğini tıklayın. Daha sonra tekrar Yandex kurumsal mail sayfasına gelin. Tekrar tekrar deneyin. Onay süresi 10 saniyede sürebilir 5 dakika da ama kesinlikle onaylanacaktır.

Onaylandıktan sonra:

Yandex kurumsal maili Godaddy'den aldığınız domaine entegre etme
Yandex kurumsal maili Godaddy'den aldığınız domaine entegre etme
Yandex kurumsal maili Godaddy'den aldığınız domaine entegre etme
Yandex kurumsal maili Godaddy'den aldığınız domaine entegre etme
Sonlara doğru...

Sevgili dostlar, böyle bir imkanı ücretsiz olarak bizlere sunan Yandex'e teşekkür etmemek elde değil. Sizlere net bir şekilde göstermek için kullanmadığım bir domaine ekledim bu sistemi. Karışık bir konu gibi görünebilir ama çok basit. Elimden geldiğince basit bir şekilde anlatmaya da çalıştım zaten. Umarım işinize yarar.

31 yorum:

  1. Çok yabancıyım bu konulara. Çok mu cahilim ne?

    YanıtlaSil
  2. Önemli bir konuyu aydınlatmışsın. Alan adı şeklinde mail adresi oluşturmak güzel imaj sağlayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, özellikle ücretsiz olması çok büyük bir avantaj...

      Sil
  3. Çok faydalı bir konu kardeşim teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle çok başarılı anlatım teşekkürler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle teşekkürler çok açıklayıcı olmuş, lakin bende yarım saat oldu hala aynı hatayı alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, eğer yukarıda bahsettiğim adımları doğru bir şekilde uyguladıysanız sorun kısa süre sonra çözülecektir.

      Sil
  6. Arkadaşım yandex kurumsal eklenirken domainle birde Dkim kaydı diye bir şey var onuda yapmak gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bahsettiğiniz "Dkim kaydı" nı bilmiyorum. Yazıda bahsettiğim adımları uygulayarak olumlu sonuç alabilirsiniz.

      Sil
    2. Biliyorum bende alan adımı yandexe eklemiştim devret seçeneğini kullanarak web sitem olmadığı için alan adı devrinde bütün ayarları yandex kurumsal yapıyor bu ayarların içinde Dkim kaydıda var Dkim kaydı ekstra bir güvenlik seçeneği spf kaydı gibi alan adından gönderilen mailler imzalanıyor kesinlikle spama düşmüyor spf ve dkim kaydı önemli

      Sil
    3. Ufak bir araştırma yaptım konuyla ilgili. Bilgilendirme için teşekkür ederim.

      Sil
  7. https://yandex.com.tr/support/kurum/set-mail/dkim.html

    Yandex kurumsal mail'de Dkim imzası ekleme konusunda bu link umarım yardımı olur ilgilenenlere

    YanıtlaSil
  8. Kolay anlasilir bu anlatimi paylastiginiz icin cok tesekkur ederim Cok faydali oldu bizim icin. Ellerinize ve emeginize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.

      Sil
  9. selamun aleyküm. Ben bir domain aldım godaddy'den. Sonra yandexten mail aldım. Domainin süresi bitince benim mail ne olur? Başka biri domaini alsa mailimi de alabilir mi? Benim amacım sadece iletisim@domain.com mailini almaktı. .blogspot.com kullanıyorum. Domaini bağlamıyorum. Domaini yenilemeyeyim eğer gerek yoksa. Maddi durumum müsait değil çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam. Domainin süresi bitince Yandex için yapılan tüm ayarlar silinir ve park edilir. Daha sonra yeni müşterisini bekler. Satın alan kişi benzer e-posta adreslerini oluşturabilir. Eğer blogunuz için kullanmıyorsanız tekrar satın almanıza gerek yok bence, Gmail oldukça kullanışlı...

      Sil
  10. txt değerini ne için giriyoruz. Başka yerlerde hiç bu girilmemiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spam e-posta gönderimleri engellemek için olsa gerek. Yani gönderdiğiniz maillerin, karşı tarafın spam kutusuna düşmesini engeller.

      Sil
  11. Selamlar, ben maili bu şekilde kurdum ve kullanıyordum ancak birden bire domaini doğrulamadığını söyledi. Nasıl düzeltebilirim? Yardımlarınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domain ile ilgili yapılması gereken adımların doğru yapıldığından emin olun. Ayrıca diğer doğrulama yöntemlerini de kullanabilirsiniz.

      Sil
  12. Merhaba! 2 gündür godaddy domainimi yandex kurumsala eklemeye calışıyordum. Yani seni bulmam 2 günümü, verdiğin bilgiyle işimi görmem 1,5 dk mı aldı. Yolun açık olsun verdiğin her kelime bilginin karşılığını nasıl istersen öyle alasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.

      Sil
  13. Ellerine sağlık. Çok güzel olmş. 2 dakkada hallettim. Birde eğer biliyorsan Android telefonumda gmail uygulaması kullanıyorum. Oradan girmek istiyorum ama açamadım bir türlü bunun içinde yardımcı olabilir msn? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Yandex Mail uygulaması ile kullanabilirsiniz.

      Sil
  14. Bu yazıya bir güncelleme gelse keşke. Çok değişmiş çünkü Yandex :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, arayüzü değiştirip farklı bir şeyler yapmışlar. En kısa zamanda güncel bir içerik paylaşmaya çalışırım.

      Sil
  15. Merhaba, yazıyı güncelleyebilir misiniz? Arayüz oldukça değişmiş.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.