Akıllı telefonlar hayatımızda neleri değiştirdi?

08 Şubat, 2017
Akıllı telefonlar hayatımızda neleri değiştirdi?
Akıllı telefonlar hayatımızda neleri değiştirdi?
Akıllı telefonunuzu ilk ne zaman aldınız, hatırlıyor musunuz? Artık hemen hemen herkesin elinde olan akıllı telefonlar hayatımızda ne tür kolaylıklar sağlamış, neler almış neler götürmüş bizden bi' bakalım...

Akıllı telefon olarak sayarsak eğer ilk benim kullandığım akıllı telefon Huawei marka bir telefondu. Arada donardı ama bir çok konuda kolaylık sağlardı bana. Akılsız telefon olarak ise Nokia'nın bir çok modelini kullandım. Ama en çok hoşuma giden ise Nokia 6600'dı.
Nokia 6600
Pınar Altuğ & Nokia 6600
Hatırlar mısınız bilmem ama zamanında Pınar Altuğ, elinde bu telefonla magazincilere yakalanmıştı ve ünlüler arasında ilk kameralı cep telefonu kullanan ünlü sıfatını almıştı. 😃 Komik gelebilir özellikle yeni nesil için ama o zamanlar hızla ilerleyen teknoloji bizi telefonun taşınabilir olmasıyla şaşırtıyor, kameralı seçenekleri ile ise vay be dedirtiyordu. Şimdilerde ise...

Neyse, şimdi akıllı telefonlarla hayatımızda ne değişiklikler olmuş bi' bakalım


Tarihin ilk akıllı telefonu 15 Ağustos 1996'da üretildi ve bu ilk akıllı telefon Nokia 9000 Communicator adlı bir telefondu. Buna benzer bir telefon kullanmıştım, bu da donuyordu😃. Nokia her ne kadar zamanında telefon konusunda baba firmalardan biri olsa bile daha sonra üretilen telefonlara yenik düştü. Hatta ayrılmaz zengin ikili Nokia ve Turkcell'i de hatırlarsınız. Samsung, Iphone derken Nokia'nın adını bile unutur olduk. Daha sonra Microsoft tarafından satın alınan Nokia uzun süre sessizliğini korudu. Son zamanlarda yeni atılımlarda bulunarak tekrar akıllı telefon üretmeye başlasa da iş işten geçti artık diye düşünüyorum.
Nokia 9000 Communicator (ilk akıllı telefon)
İlk akıllı telefon (Nokia 9000 Communicator)
Akıllı telefonlar hayatımızın bir çok noktasında sık kullanılıyor artık. Sabahtan akşama kadar elinden akıllı telefonunu düşürmeyen insanlar bilirim. Şarjı bitince çılgına dönenleri de unutmamak gerek 😊. Fotoğraf ve video konusunda artık eskisi gibi albümler pek oluşturulmuyor. Akıllı telefonlar sayesinde artık binlerce fotoğrafı arşivlemek mümkün. Bulut sistemlerini de unutmamak gerek.

Haber okumak artık daha kolay akıllı telefonlarla. Bir kaç tıkla Dünyada neler olup bittiğini kısa sürede öğrenir olduk. Bu kolaylık tabi bir çok gazetenin tirajını düşürmekle birlikte bir çok insanın da işsiz kalmasına neden oldu. Ayrıca dev medya firmalarının internet dünyasında yerini almasıyla birlikte oluşan internet çöplüğü de ayrı bir konu...

El feneri görevini üstlenen akıllı telefonlara ne demeli? 😊 Belki de en sık kullandığım özelliklerden biridir bu. Ama her kullandığımda gümüş renkli el fenerlerini hatırlamadan edemiyorum.
Gümüş renkli eski el fenerleri
Gümüş renkli eski el fenerleri
Zamanında utanarak, gizli gizli kendimi çektiğim fotoğraflara "selfie" (öz çekim) dedirtti akıllı telefonlar.😊 O değil şimdilerde selfie çubuğu almayanı dövüyorlar...

Ayrıca hesap makinası, takvim, saat gibi özellikleri ile kendi kendime neden kol saati kullanıyorum sorusunu sormama neden oldu akıllı telefonlar. Bu konuda ciddiyim kol saati kullanmıyorum. Ama Casio'nun tuşlu kol saati hala aklımda.😊
Casio eski tuşlu kol saati
Casio eski tuşlu kol saati
Sonlara doğru...

Elbette teknoloji insan oğlunun yaşamını kolaylaştırmaya yöneliktir. Ama ben bu yeniliği sevmedim. Yeni nesle baktığımda 12 13 yaşlarında ellerinde telefon, tablet ile gezen çocukları görünce hep aklıma çocukluk yıllarım gelir. Nerede o zillere basıp kaçmalar, ağaçlara dalıp erik çalmalar, hoşlandığın kıza mektup yazmalar... 😊 Görende diyecek 50 60 yaşındayım. ama hakikaten o zamanın tadı farklıydı. Bu konuda bana katılanlar olacaktır. Akıllı telefonlar da birçok konuda bize kolaylık sağladı ama elimizden düşüremez hale geldik. Bu da ister istemez arkadaş ortamında birbirimizin yüzüne bakmak yerine akıllı telefonlara bakmaya yöneltti.

Bu konu uzun bir konu ve hemen hemen herkes bu konu hakkında yorum yapabilir. Bu yüzden fazla uzatmanın bir anlamı yok. Kısa bir zaman yolculuğu yapalım dedim. Konuyla ilgili görüşlerinizi bildirirseniz çok sevinirim...

✋Bu içerik Kişisel Blog - BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

4 yorum:

  1. Çocukluk deyince içim her zaman cızz eder..Hayatımın en sade ve güzel zamanlarıydı..Teknolojiyi bu anlamda sevmiyorum çünkü sevdiklerimizi elimizden aldı..Gelişen teknolojiyi aşama aşama yaşayarak büyümenin vermiş olduğu tecrübe ile şimdi her şeyin daha hızlı ve ulaşılabilir olması güzel ama en değerli anlarımızı saatlerce sanal dünyada harcamak mantıklı gelmiyor. Teknolojinin beni kullanmasını istemediğim için ben onu istediğim kadar kullanıyorum..Telefonlarda çekilen resimleri saklayamadığım için yılın belli dönemlerinde beğendiğim resimleri hala albüm yaparım..Albümün kapağını açtığımda tek tek dokunarak bakmak daha çok hoşuma gidiyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Yazınız gülümsetti ve o günlere götürdü beni.. Nokia, kendi ülkesinde bizdeki kadar piyasası olmayan bir üründü. Onlar bile şaşırıyorlardı Türkiye' deki bu çılgınlığa.. Nokiadan sonra 1 Motorola' m vardı ve sonrasında ise hep Samsung. Evet ben de pek sevmiyorum, ne zaman ki gittiğim bulunduğum her yerin izlerini sonradan önüme getiriyor, o zamandan beri akıllı özelliklerin bazılarını kapalı tutmaya özen gösteriyorum :O

    Dışarı çıktığımda da cafelerde, restaurantlarda aynı masada birbirinin yüzüne bakmayan insan toplulukları görüyorum. Bu kadarı fazla.. Sanırım bunun ileri boyutu, o akıllı çipleri bizim kafa bölgemizde bir yerlere monte edecekler böylece herkes kurtulacak.. :/
    Çocukken dut ağaçlarından inmezdim, rüzgara karşı koşmak müthiş keyifliydi.. bunların yerini hala tutabilecek hiç bir değil akıllı, CİN telefon yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Kendi sonumuzu kendimiz hazırlıyoruz. Bakalım daha neler göreceğiz...

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.