Blogger yayınlarına Youtube videoları nasıl eklenir?

11 Şubat, 2017
Blogger yayınlarına Youtube videoları nasıl eklenir?
Blogger yayınlarına Youtube videoları nasıl eklenir?
Blogger (blogspot) yayınlarına (post) Youtube videoları nasıl eklenir? Eklenen Youtube videoları nasıl ölçeklenir? Blogger yazılarına Youtube videoları ekleme...

Bugünkü yazımda yine Blogger bloglarını kullananları yakından ilgilendiren bir konudan bahsettim, Youtube videoları. Her gün onlarca blog sayfasını ziyaret ediyorum ve sık karşılaştığım sorunlardan biri de eklenen Yotube videoları. Blog yayınlarımızın içerisine Youtube videoları eklemek oldukça basittir. Bu yazdığım alanda hemen üst kısımda "Video ekle" butonu vardır. Bu buton ile Youtube'dan dilediğimiz videoyu anında blog yayınlarımızın içine ekleyebiliriz.
Blogger "Video ekle" butonu
Blogger "Video ekle" butonu
Yukarıda yer alan video ekleme butonu ile isterseniz video yükleyebilir isterseniz Youtube'dan dilediğiniz videoyu ya da kendi videonuzu ekleyebilirsiniz. Videoyu seçtikten sonra, eklediğiniz video blog yayınızda aşağıdaki gibi görünecektir.
Evet, videoyu ekledim yalnız bu işte bir sorun var gibi. Neden video kare şeklinde? Genişliğini biraz arttırsak mı?

Blogger yayınlarına eklenen Youtube videolarını ölçeklendirme


Videoları ölçeklendirmek için öncelikle yukarıdaki gibi bir videoyu yayınlarımıza ekliyoruz. Ardından sol üst köşede olan "HTML" butonuna tıklıyoruz.
Blogger HTML
HTML butonuna tıkladıktan sonra yayınımızın kodlarına ulaşmış oluyoruz ve bu kodlar arasında videonun görünmesini sağlayan "iframe" kodunu buluyoruz.
Youtube iframe kodu
Youtube iframe kodu
Bulduğunuz kodlar yukarıdaki gibi olacaktır. Bu iframe kodunda height="266" ve width="320" kodları videonun ölçeklenmesini sağlıyor. Height yüksekliği, width ise genişliği belirtiyor. Bu değerleri dilediğiniz gibi değiştirebilir ve videonun genişliği veya yüksekliği ile oynayabilirsiniz. Örneğin ben yukarıya eklediğim videoyu şimdi height="320" ve width="640" değerleri ile yeniden aşağıya ekledim.
Ve gördüğünüz gibi videonun genişiliği ve yüksekliği değişti. Aslında daha şık durdu sanki. Evet tüm yapılması gerekenler bunlardı. Konuyla ilgili sorularınız olursa yorum yaparak bana bildirebilirsiniz. Bu arada videoda Google'un Türkiye ofisi tanıtılıyor, izlemenizi tavsiye ederim.
Blogger ana sayfada post footer (yayın altbilgi) gizleme

✋Bu içerik Kişisel Blog - BlogTecrübem tarafından hazırlanmıştır.

9 yorum:

  1. Merak edenlere detaylı ve kolay anlatım olmuş..Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ben video eklemeyi hep html den yapıyordum.. diğer kısmı atlamışım :) yine yeni bir şey daha öğrendim.. Sağol

    YanıtlaSil
  3. Çok isteyip de başaramadığım bir konu. Videoyu aktarıyorum ama çalışmıyor.
    Sanırım kodlar karmaşık geliyor.Hata yapmaktan korkuyorum.
    Dikkatlice okuyup öğreneceğim. Bu konuyu işlemenize sevindim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Meraba :) Bisey sorabilirmiyim ? Bloguma o üstteki bağlanın yanindaki simgeyi tiklayıp telefonumdan secenegini secip video yüklüyorum ama acilmiyor. Acaba ne yapmam lazim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Merhabalar... Anladığım kadarıyla kendi telefonunuzun hafızasında yer alan videoyu yüklemek istiyorsunuz :/ Bu şekilde videoyu direk Blogger'a yüklemek sıkıntılı. Bunun yerine videoları YouTube hesabınıza yükleyip daha sonra yukarıda belirttiğim gibi blog yayınlarınıza ekleyebilirsiniz.

      Sil
    2. Ahh ne kadar güzel. O seçenegi süs olarak yapmış olmalılar. :) Malesef youtube hesabıda kullanmıyorum. Eksik kaldı benden youtube. Tesekkür ederim cevap icinde.hayirli ramazanlar :)

      Sil
    3. Rica ederim, size de hayırlı ramazanlar...

      Sil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.