Web sitelere, bloglara yapılan yorumların faydaları nelerdir?

16 Ekim, 2017
Web sitelere, bloglara yapılan yorumların faydaları nelerdir?
Bu yazımda web sitelerimize, bloglarımıza yapılan yorumların faydalarından, SEO konusunda kattığı artı puanlardan bahsetmek istedim. Faydaları diyorum çünkü herhangi bir zararı yok.

Öncelikle biraz SEO konusundan bahsetmem gerekiyor sanırım. SEO, bildiğiniz üzere arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılan tüm çalışmalara verilen bir isimdir. Çoğu kişi SEO'yu backlink almak diye düşünebilir ama siz bu yanılgıya kapılmayın lütfen!

SEO oldukça kapsamlı bir çalışmadır. Web sitelerimizde yaptığımız her hareket SEO konusunda artı puan kazandırabileceği gibi olumsuz yönde de etkileyebilir. Örneğin ziyaretçilerin sitede kalma süresi ne kadar fazla olursa o kadar çok artı puan kazanırız. Bu ve bunun gibi birçok etken arama motorlarında sıralamamızı belirler.


Şimdi gelelim web sitelere, bloglara yapılan yorumlara


Yorum yapılırken haliyle daha fazla vakit harcanır ve yorum yapan kişi mutlaka yanıtları merak eder ve tekrar ziyaret eder siteyi. Bu durum hem trafiği etkiler hem de sitede kalma süresini arttırır. Doğal olarak bu hareketlenme arama motorlarının da dikkatini çeker. Robotlar gönderilir, indexlenme hızı artar. Tabi sitede kalma süresi de artacağı için arama motorlarının içeriğe olan güveni de artar. Bu durum arama sonuçlarında siteyi üst sıralara çıkarır. Ayrıca yorumların farklı IP'lerden gelmesi de arama motorlarının oldukça hoşuna gidecektir. Alexa sıralamasını da olumlu etkiler bu durum haberiniz olsun.

Bu arada şöyle bir ayrıntı da var. Blogger'da yorum seçenekleri nasıl ayarlanır? başlıklı yazımda da belirttiğim gibi eğer iframe kodları ile çekilen yorum sistemlerini kullanıyorsanız pek etkili olmayacaktır yorumlar.

Bunların dışında ziyaretçiler yaptıkları olumlu, olumsuz yorumlarla yazarların kendilerini geliştirmelerini ve daha doğru, daha güvenilir bilgi aktarımına yönlendirecektir. Ayrıca yorum yaparken ister istemez hafızalarda yer edinen bir logo ve isim olacaktır. Bu marka bilinirliği tabi.

Yorumların web sitelerimize bloglarımıza faydaları bunlar dostlarım. Bir hayli faydası var değil mi?

Konuyla ilgili sorularınızı, olumlu olumsuz düşüncelerinizi yorum yaparak benimle paylaşırsanız sevinirim 😉

19 yorum:

  1. Konu başlığı yorum olunca, madem faydası da çok yorum bırakmadan olmaz. Ancak yorum kalitesi ve samimiyeti diye bir kavram var mı, aslında hepimiz de bunu ayırt edebiliyoruz, google ne düşünüyor bilmiyorum ama ben bir blog yazarı olarak hesap kitap işlerine giren ve görünüp kaybolma şeklinde gerçekleşen yorumların zarar verdiğini düşünüyorum. Bu şekilde elde edilen ne varsa sabun köpüğü gibi olmaz mı? Bazen öyle yorumlar oluyor ki nasıl mutlu oluyorum, alıp yazıma eklediğim, bak bu aklıma gelmemişti dediğim... Sık sık gelip yorum yapan ama yazımda sitesine link verdiğim halde yazıyı okumadan attığı yorumdan ötürü muhabbetle adının geçtiğini fark etmeyene de rastladım. Google umurumda değil bu noktada, her okuduğum yazıya yorum bırakmıyorum, bir artı koyamıyorsam ya da farklı bir durum yoksa sadece güzel deyip de çıkmıyorum. Belki yanlış ama herkes her okuduğuna yazarsa yazmaya hangi zaman ve emek kalacak? Dönüp tekrar okuduğum yazılar da çok, samimiyet esas olmalı ardından da içerik. Teşekkür ediyorum, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna kadar haklısınız. Zaten blogun özü samimi olmaktır ama sosyal medyadan esinlenerek takibe takip, yoruma yorum şeklinde ilerleyenler olduğu sürece bu sorun var olmaya devam edecektir. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için..

      Sil
  2. Olumlu veya olumsuz her yoruma açık olmak gerekir. Yorumlar aynı zamanda geri dönüş demektir. Siz başkasına yorum yaptıkça onlarda size yorum yapmaya gelecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştirilere açık olma konusunda bence kimsenin bir sorunu yok, blog yazarlığı bunu da gerektirir zaten.

      E tabi yorum yaptığınız blog yazarı mutlaka sizin profilinizi inceleyecektir. Bu da merak duygusundan kaynaklanır. Ama yorum yapıldıktan sonra bir mecburiyet hissi verilmemeli. Yani her şey karşılıklı olmak zorunda değil.

      Sil
  3. Blogger Yardımda bu konuyu dile getirmiştim. Sizdde sozunuzde durdunuz. Saolunn. Yapılan yorumlar hakkında da yazsaydiniz keske. Sahte yorumlar. Bu yorumlardan cok sıkıldım. Insan okumadigi seye cok keyif aldim yazar mi ya. Yazarsa bilin ki iki yuzludur ve ondan her sey beklenir. Seo konusunda etkisi cokmus ancak google de arama moturunda aradigim yazilar genelde yorumsuz oluyor. Onu anlamiyorum. Özellikle ilk sirada filan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer yorumda bahsettiğim gibi bu her zaman olacaktır. Önüne geçmek için radikal kararlar alınmalı ve o karara göre hareket edilmeli. Mesela ünlü blog yazarları bu konuda örnek alınabilir. Adamlar çok gerekmedikçe yorumlara cevap bile yazmıyorlar :/ SEO konusuna gelince, tamam etkisi var ama başlı başına yorumlar üst sıralara çıkmak için önemli bir etken değildir. Diğer SEO çalışmalarıyla bir arada yapıldığında etili olur. Mesela yorumların yanı sıra bir kaç defa içerikleri güncellemek üst sıralara çıkmak için birebir.

      Sil
  4. Yorumlar çok önemli bir blog için. Blogun varlığı yorumlarla anlam kazanıyor.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Blog paylaşmaktan daha ziyade blog sayfalarını ziyaret ederek paylaşılan postlara yorumlar yazıyorum. Benim açımdan yorumlar, paylaşılan her neyse, ona kattığı değer açısından önemlidir. Sizin açıkladığınız gibi işin o tarafını hiç düşünmemiştim.

    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ben teşekkür ederim değerli yorumlarınız ve katkılarınızdan dolayı.

      Sil
  6. Ben,okuduğum yazılara yorum yapmayı seviyorum.Blog ziyaretleri de hoşuma gidiyor.İlla beni ziyaret etsinler gibi de hesaplamalar yapmıyorum.Spontane şekilde hareket ediyorum.Takılmıyorum ayrıntılara :) Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil
  7. Konuyla alakası bir nebze olmasa da dikkatimi bir şey çekti.
    Yorum yaparken:Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen. Maddesine istinaden size, ''birkaç'' önerim olacak.
    aynı sözlük'te yazıyoruz halihazırda; blogsözlük.
    bazen harfleri küçük/büyük ayrımı olmadan yazabilirim.
    size önerimse, de/da yazımından çok yıllardır bir türlü öğrenilememiş yazımları dikkate almanızdır.
    de/da yazımı tabii önemli fakat siz gidip bir çok yazınca, her hangi bir yazınca biraz garip duruyor.
    küçük bir ayrıntı gibi gelebilir fakat belirtmek istedim.
    yazılarınızı ve bir yıl içindeki gelişiminizi de taktir ediyorum.
    webmaster ve bloglar üzerine yazılan bloglar hızla büyüyorlar, tabii hakkıyla yapmak da önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, oldukça önem verdiğim bir konu bu aslında ama arada bu tarz yanlışlarım da oluyor. Teşekkür ederim uyardığınız için, hemen düzeltiyorum.

      Sil
  8. Bundan bir 10 sene önce blog yazanlar kumanda panellerine bir heyecanla girerdi. Acaba yeni bir yorum gelmiş mi diye? Ama şimdilerde instagram çıktı, ortalık karıştı. Mesela hem blogda hem de instagramda takip ettiğim ve harika tarifleri olan biri var. Instagramda bir pastanın/tatlının fotoğrafını paylaşıyor, altında binlerce beğeni ve yorum. Aynı pastanın/tatlının tarifini detaylı bir şekilde anlattığı ve görsel şölen yaratan güzellikte fotoğraflarının yer aldığı blogda paylaşıyor, altına 10 yorum ya var ya yok.
    Bir süreden beri blogların ihmal edilmesinden ve instagramın yarattığı hazırcılığın etkilerinden kendimce şikayetçiyim. Hatta bloğumda da yazdım. Bu durumdan rahatsız olan ve seçici olunması gerektiğine inanan bir kesim var artık. Ama sırf iade-i ziyaret yapıp, yazının içeriğini okumadan başlığa ve fotoğrafa bakıp yorum yazanlar da var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, bunlar da tabi sosyal medyanın etkisi...

      Sil
  9. Öncelikle bu faydaları yazı için teşekkür ederim. Yorumların alexa için yararı olduğunu biliyordum. Ama kullanıcının daha fazla zaman geçirmesi açısından, hiç düşünmemiştim. Bende yeni bir blogger olarak sitenizi oldukça sevdim. Gerek tema olsun, gerek içerik bakımından olsun, çok güzel bir web site olmuş Umarım istediğiniz yere ulaşırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Size de blog dünyasında başarılar dilerim...

      Sil
  10. Meraba,
    Daha önce blogların birinde yorumlarda bir soru sormuştum.
    Yorum kısımlarında yapılan yorumlar blogger ve adsense kuralları açısından yayıncıyı bağlar mı veya ceza ve kapatma alır mı?
    Şeklinde bir soru sormuştum.

    Yorumların 3 tarz kullanım şekli var.
    1- Yorumların denetlenmeden yayına verilmesi,
    2- Yorumların denetlenerek yayına verilmesi,
    3- Yorumların farklı pencerede açılmasını sağlamak,

    2 ay önce YouTube adsense kanalına yeni videolar eklenmiş oradan izledim. Diyor ki;
    Gerek blogger yayıncısı,
    Gerek adsense yayıncısı açsından,
    Blog yazısının altına yapılan yorumların sorumluluğu yayıncıya aittir.
    Yorumda yazılan konuların kurallara aykırı olması durumunda yayıncının sitesinin başına iş getirebiliriz.

    Yorumların farklı pencerede açılması konusunda bir öneride bulunmuş fakat onu ne için önerdiğini tam anlamadım. Sanırım reklamlara yansımasını engellemek için.
    İzleyenler zaten yorum yazmak istemiyor, yeni pencerede açılması durumunda sanırım çıldırır.

    Soruma cevap olarak sanırım yorumlardan yayıncı sorumlu olmaz veya sorun olmaz şeklinde bir cevap almıştım.

    Yeni güncelleme hakkında bilgilerinize sunarım.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Ek olarak videolardan birinde erkek anchorman sitelerinize "kötüye kullanımı bildir" bağlantısını ekleyin talimatını vermiş.
    Google ve blogger'ın işleri artık diktatörlüğe doğru gider sanırım.
    Ekledik napalım.
    Emir demiri keser.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

Copyright © 2016 - 2024 Blog Tecrübem. All rights reserved. Powered by Dijidal.com and Blogger. I Google
Sitede yer alan tüm içerikler Blog Tecrübem'e aittir, kullanım koşulları çerçevesinde alıntı yapılabilir.